újabb események régebbi események további események
21:08
Tündér új bejegyzést írt a naplójába
11:33
Arnold91 módosította a naplóbejegyzését
11:26
Arnold91 új bejegyzést írt a naplójába
11:16
Tündér új bejegyzést írt a naplójába

Reklámhatás

Látogatók száma: 55

Tonna Donna, kövér, középkorú, állandóan vigyorgó asszonyság, mint az Aldi reklámarca, megkérdez egy négygyermekes családanyát, aki mellett ott állnak a gyerekei, mit vár az Alditól, aki természetesen azt mondja, hogy jó árut, szolid áron, meg is ígéri, hogy intézkedik és utána következik...no, mi? Egy Aldi sörreklám, mely szerint most egy bizonyos dobozos sör 165 Ft.

Az édesanya négy gyermekével, szinte biztos, hogy nem az olcsó sörre vágyik!

Ez a reklám számomra azt mondja, hogy az Aldi manipulál a reklámjával és nem kapok kedvet ahhoz, hogy azonnal induljak a legközelebbi üzletükbe vásárolni!

Persze, nem vagyok reklám ellenes, hiszen mint tudjuk, a jó bornak is kell a cégér. Ám ezt a reklámot nagy bakinak tartom.

Anno, úgy negyvenhárom évvel ezelőtt magam is tanultam reklámot, s ha emlékezem nem csal, a PR lényege, tégy jót és beszélj róla.

Természetesen közel fél évszázad alatt fejlődött a világ, s nem követtem a reklámszakma tudományos fejlődését, ellenben mint állampolgárra, rám zúdítják a reklámokat, úton és útfélen, a legnagyobb gagyi áruhoz tartozik a legnagyobb és legdrágább reklám, kerül, amibe kerül, csak vegyék és vigyék a semmire sem jó árut.

Aki olyen öreg, mint én, talán még emlékszik arra, hogy néhány évtizeddel ezelőtt volt egy mozgalom, az volt a jelmondata, hogy add a neved a munkádhoz. Ha ismét napirendre tűznék, kiderülne, hogy mennyi kókler dolgozik kis hazánkban.

A reklámokat gyártóknak csak az üzlet a fontos, kitalálnak valamit, ami blikfangos, azaz ütős legyen, de mindig a megbízó az, akinek el kell fogadnia a különböző reklám ötleteket, márpedig az a cég, aki nem ad magára, mindegy neki, milyen a róla szóló reklám, belefut abba, hogy éppen az ellenkezőjét éri el, mint amit szeretne. Négy kiskorú gyerekkel és az édesanyjukkal nem szerencsés dolog olcsó sört reklámozni, inkább tejet kellene, felvágottat, gyümölcsöt vagy süteményt, friss pékárut, van választék elég, egy biztos, hogy a gyerekek nem isznak sört. Remélem, legalább is.

Azért nem mentem fel a reklámgyártó céget sem, mert meglehetősen igénytelen, ha ilyet ad ki a kezéből. Hol van a szakmai etika? Ja, adjon már neki valaki egy értelmező szótárt, ha nem tanulta meg, akkor legalább most nézzen utána.

Sajnos, a szakmai igénytelenséggel sokszor, sok helyen találkozunk, nem csupán a reklámokban, de a cégeknél, és a hivatalokban is.

A velem egykorúak még emlékezhetnek a több évtizeddel ezelőtti lózungra, hogy +add a neved a munkádhoz+, ha most is így lenne, azonnal kiderülne, hogy kik a kóklerek a szakmájukban.

De nem valószínű, hogy ismételten bevezetnék, hiszen a négyes metró beázása kapcsán vajon kinek a nevét kellene feltüntetni? A tervezőét? A kivitelezőét? Az átvevőét? Ilyen dilemma eldöntését senki sem merné felvállalni.

A cikket írta: Yolla

0 szavazat

Hozzászólások

Megjegyzés:

időrendi sorrend

Reklámokkal tele a padlás! Engem leginkább az irritál, amikor az a dagi csaj megjelenik és kinyitja a száját. Olyan repedt fazék hangja van, iszonyú... az még hagyján, de amikor megmutatja az alakját, hogy valami változás bekövezett volna? Hát én akárhogyan is nézem, nem látom. Ugyanolyan kövér, legfeljebb van rajta fűző, a melle meg lapos... Ezért kár volt megszakítani a filmet, mert az legalább közelebb vitt a valósághoz!
Feleségek.hu csevegő

Online felhasználók:

Privát csevegő béta

Csevegő partnerek: