újabb események régebbi események további események
16:58
Zet új hozzászólást írt az egyik cikkéhez
16:58
Sáriell regisztrált a weboldalra
14:10
Sanda új hozzászólást írt egy cikkhez
12:08
Anyu új hozzászólást írt egy cikkhez
10:26
Anyu új hozzászólást írt egy cikkhez
09:26
emillio új hozzászólást írt egy cikkhez
20:51
Sanda új hozzászólást írt egy cikkhez
20:20
Anyu új hozzászólást írt Ilona naplóbejegyzéséhez
20:10
Yolla új hozzászólást írt az egyik cikkéhez
20:08
Yolla új hozzászólást írt az egyik cikkéhez
20:04
Ilona új hozzászólást írt egy cikkhez
19:50
Ilona új hozzászólást írt az egyik cikkéhez
19:45
Ilona új hozzászólást írt az egyik naplóbejegyzéséhez
19:37
Ilona új hozzászólást írt az egyik naplóbejegyzéséhez
14:28
zsoltne.eva új hozzászólást írt Ilona naplóbejegyzéséhez
14:01
Anyu új hozzászólást írt az egyik cikkéhez
13:59
Anyu új hozzászólást írt egy cikkhez
13:52
Anyu új hozzászólást írt Ilona naplóbejegyzéséhez
13:47
Anyu új hozzászólást írt egy cikkhez
12:38
Ilona új hozzászólást írt az egyik naplóbejegyzéséhez

Diéta

2010. április 11. - Látogatók száma: 199

Elárulom mit együnk, mennyit, hányszor, és miért. A siker rajtad múlik.

Ezt a roppant kreatív címet kapta a cikk, mert itt és most csak erről lesz szó. Lényegre törő leszek. Tizenötezer karakternyit is lehetne írni erről a témáról. Ám úgy gondolom, hogy ha valaki komolyan le akar fogyni, akkor vegye a fáradtságot és kutakodjon a témában (ahogy azt magam is megtettem évekkel ezelőtt, a mai napig). Ha erre valaki nem képes, akkor egy komoly diétát se tud majd végig csinálni.
De mi is az a diéta? (Nem az amit a kórházban diétás kaja címen adnak, pl egy kifli meg joghurt reggelire, vagy vacsira). És mitől diéta a diéta?
Célunk a testzsír csökkentése. Gyermeki ésszel is kitalálható, hogy akkor fog apadni testünket hórétegszerűen belepő zsír, ha kevesebb kalóriát viszünk be, mint amennyit felhasználunk. Ha túl keveset viszünk be, akkor azért nem fogunk fogyni(mert lelassul az anyagcsere az éhezés miatt), ha sokat akkor meg azért. Tehát kell némi számolgatás is. Ezt tapasztalatom szerint a fogyni vágyók úúúúúúúútálják. De mint mondottam, ha nem fektetünk bele munkát, akkor nem is lesz eredménye a diétának. Ne álmodozzunk :)
A működő diétánk alapja a megfelelő mennyiségű és minőségű tápanyag!

Mik a testünk számára létfontosságú tápanyagok?
Fehérje: csirke(mell), pulyka(mell), halak, marhahús, tojásfehérje, sovány túró stb.
Szénhidrát: rizs, puffasztott rizs, zabpehely (ez nagy kedvencem, mert palacsintát, sütikéket, kását, is lehet belőle készíteni, önmagában megérne egy cikket), teljes kiőrlésű tészta /kenyér, durum tészta, főtt burgonya, gabonák, hüvelyesek stb.
Zsír: olíva olaj (extra szüzet öntetekhez használjunk, jómagam sima 1200- 1500ft-osat használok sütéshez), lenmagolaj, magvak, stb. Sütéshez kedvelem még a mogyoró, kókusz olajakat is.
VÍZ: reményeim szerint ezt nem kell kifejtenem. Mindenki tudja, hogy milyen fontosságú az elegendő vízfogyasztás. Egy 175 cm magas, 62 kg-os nő, azaz én 2, 5 l tiszta vizet iszik egy nap. Egy részét kiválthatjuk zöldteával, de csak cukor nélkül! Egyéb fogyi lötyik, fogyi teák fogyasztását én feleslegesnek tartom, de változatosabbá lehet tenni vele folyadékfogyasztásunkat.
Ezeken felül a rostanyag, ami nélkül diéta nem működhet: zöldségek, gyümik.
Fehér liszt, cukor kizárva (diéta szempontból a méz, barna cukor, nádcukor egy kategória, ne álltassuk magunkat).
Miután tisztáztuk milyen tápanyagokból kell a napi 5x-i, 6x-i ( azért kell ennyiszer enni, mert a kisebb adagok könnyebben feldolgozhatók, emésztése jobb, vércukor szinted is kevésbé ingadozik) étkezésünknek állnia következő lépés, hogy sacc per kábé belőjük a mennyiséget. A fehérje egy napi mennyisége 2-3gramm / testsúly, a szénhidrát egy átlagos férfi estében 150 grammnál indul, hölgyek esetében 100 gramm. Némelyekben most felmerül a kérdés, hogy honnan tudjuk majd kiszámolni az egy- egy étkezésre jutó grammot? Pl: a csirkehús fehérje tartalma 20%, azaz 100 grammban 20 gramm fehérje van. Mindig a nyers értékekkel számolunk. Egy- két hét számolgatás, konyhai mérlegen való méregetés után rá fog állni a szemünk, agyunk, és megtanuljuk, hogy mennyi az annyi.Valamint: minden konyha falára tápanyagtáblázatot!
Diétás étrendünk akkor működik, ha a heti mérlegelés alkalmával fél, egy kilogrammos a fogyásunk. Ha egy kilónál több akkor kevés a szénhidrát, ha fél kilónál kevesebb akkor sok. Mindig 20 grammal növeljük vagy csökkentsük a szénhidrátot, hogy az előbb leírt heti fogyási mennyiséget elérjük. Ez az egészséges!
Röviden ennyi a diéta lényege, úgy gondolom ez alapján már el lehet kezdeni. Kreativitásunk, és szakácsmester képességeink függvénye az, hogy ízletes finom ételeket tudjunk készíteni magunknak, (plusz az interneten fellelhető több tucat diétás recept). Fűszereket használhatunk, a boltokban kapható light cuccokat, csak azok INC listájuk átböngészése után használjuk. Én a light medvesajton kívül nem igen fogyasztok ilyeneket. Joghurtból maximum a natúr. Ha megtehetjük részesítsük előnybe a bio alapanyagokat, de ez már csak zárójeles megjegyzés, tekintettel arra, hogy gazdasági válság van :))
Végére hagytam fogyásunk elősegítésének egyéb eszközeit: étrend kiegészítők. NE idegenkedjünk tőlük, igen nagy segítségünkre lesznek, nem csak a diétában, hanem egész (zsírtalan) életünk során. Néhány példa: fehérjeporok (protein), vitaminok ásványi anyagok, zsírégetők. Ezek részletezése, már nem posztom, és úgy gondolom hogy ezen honlap profilja sem követeli meg :)
A lényeget írtam le, de így is igen hosszúra sikeredett, így hát, aki kezdett megörülni, hogy "ez az mozogni nem is kell ", az most majd abbahagyja, mert igenis kell. Az megint egy másik cikk lesz :).

A cikket írta: Mila

3 szavazat

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá.

Megjegyzés:

időrendi sorrend

2011. január 31. 18:19

megtekintés Válasz erre: Shehulk - 2010. május 28. 13:31

Csakis sporttal működik a dolog! A zsír fő csapása!!Sport nélkül az ember lefogyhat ugyan de tónustalan,löttyedt izomtalan emberré válik.Én már csak tudom a párom 15 éve testépítő edző én meg 10 éve űzöm ezt a sportot.Nagyon tetszett a cikk gratulálok!Szép átfogó képet ad a helyes táplálkozásról.

Egyet értek SHEHULK.
2010. július 1. 21:31

megtekintés Válasz erre: gaboca - 2010. április 30. 08:17

Gratulálok. Nagyon szépen összeszedted. Remélem e fogyni vágyók nem ijedtek el nagyon.

Köszönöm:). Én is bízom benne, hogy senki nem rettent el. Hosszútávon csak ez működhet, szerintem sokkal rosszabb folyamatosan különböző " fogyókúrákkal várni a csodát".
2010. május 28. 13:31
Csakis sporttal működik a dolog! A zsír fő csapása!!Sport nélkül az ember lefogyhat ugyan de tónustalan,löttyedt izomtalan emberré válik.Én már csak tudom a párom 15 éve testépítő edző én meg 10 éve űzöm ezt a sportot.Nagyon tetszett a cikk gratulálok!Szép átfogó képet ad a helyes táplálkozásról.
2010. április 30. 08:17
Gratulálok. Nagyon szépen összeszedted. Remélem e fogyni vágyók nem ijedtek el nagyon.
Feleségek.hu csevegő

Online felhasználók:

Privát csevegő béta

Csevegő partnerek: