újabb események régebbi események további események
21:08
Tündér új bejegyzést írt a naplójába
11:33
Arnold91 módosította a naplóbejegyzését
11:26
Arnold91 új bejegyzést írt a naplójába
11:16
Tündér új bejegyzést írt a naplójába

A vonattal utazás fellelhető majdnem összes előnye

Látogatók száma: 73

Hónapok óta járok vonattal dolgozni. Ennyi idő alatt kiderült számomra, milyen előnyökkel jár mindez, bár érthetetlen módon sok helyről hallom a panaszkodást, milyen rossz is vonattal utazni. Kényelmetlen, késik, nincs ülőhely, meleg van. Azt gondolom, hogy jó magyar szokás szerint eleve negatívan állnak hozzá a kérdéshez. Valószínűnek tartom, hogy csak a rossz dolgokat veszik észre, illetve a jó dolgokat is eleve sötét színben látják. Pedig csak a pozitív oldalát kellene nézni mindennek, ahogy ennek is. Mert az van ám bőven!

Reggel, ha álmosan kiérünk az állomásra, és még az otthon megivott kávéval sem érjük el azon éberségi szintünket, amivel biztonsággal megközelíthetjük a megálló vonat lépcsőit, mert fennáll a veszély, hogy esetleg a vonat alá lépünk, vagy valakit lefejelünk, ahogy felszállás közben bealszunk, kifejezetten jól jön, ha a hangszórókból felhangzik az aktuális késésről szóló tájékoztató. Ha ez legalább 10 perc, azzal már kicsit hozzájárulnak ezen éber állapot irányába történő elmozdulásunkhoz. Ha ez a késés eléri a korántsem előfordulhatatlan 30 percet, már szinte biztos, hogy vérnyomásunk fellendül egy olyan tartományba, amivel kihúzhatjuk a nap végéig elalvás nélkül.

Ahogy leülünk az ülésekre,- melyek olyan szűkek, hogy egy kistermetű ázsiai is kényelmetlenül érezné magát rajta, - rögtön érezhetjük a mellettünk ülő utastársunk jelenlétét. Ahogy könyökével oldalba bök minden mozdulatra, vagy ránk szuszog meleg reggeli leheletével, ez az emberi kapcsolatok olyan elmélyítésére ad lehetőséget, amely emocionális érzékenységünket jótékonyan befolyásolja. Ha útközben a kezdő késés még további percekkel tolódik meg egy random húszperces megállással a nyílt pályán, tovább érezhetjük ezt a melegséget, melyet a szoros testi kontaktus vált ki belőlünk. Ha esetleg olyan előfordulna,- persze csak képzeletben, a való életben soha, - hogy kimaradna egy vonat, akkor ez az élmény megsokszorozódhat a felpréselődő emberek által.

Amikor végre beérkezik a vonat a célállomásra, gyalogló- vagy futóversenyeket megszégyenítő látvány tárulhat elénk, ahogy az utasok próbálják a munkahelyüket azon idő alatt megközelíteni, mellyel még nem fenyegeti őket a kirúgás veszélye. Milyen jó, hogy a vasúttársaság gondol az egészségünkre! Ha pontosan járna, nem ötvözhetnénk a munkába járást testmozgással. A sok kényelmesen sétáló leszálló utasnak veszélybe kerülne az egészsége. Elhízhatnának, mindenféle más társbetegségek alakulnának ki, mint pl. magas vérnyomás, cukorbetegség, visszérbetegségek. Ám ez a minden reggeli intenzív gyaloglás vagy futás jelentősen segít megelőzni ezek létrejöttét.

Ha a reggeli oda útnak vannak előnyei, a délutáni hazaútnak még ennél is inkább! Amikor megérkezünk a vonathoz, rögtön láthatjuk, hogy nem olyan egyszerű ülőhelyet találni. Kifejezetten vadászni kell rá. Ha esetleg majd valamikor gyors hegyi folyamban akarunk dárdával halat fogni, akkorra a reflexeink annyira fejlettek lesznek, hogy mindenkin túlteszünk. Amikor pedig sikerül végre ülőhelyet találni, rájövünk, hogy milyen jó is, hogy a nap betűz mindenféle sötétítő híján, mivel így megspórolhatjuk a szauna bérlet árát, és a szaunához utazás idejét. Ha a vonat esetleg eleve késve indulna ki az állomásról, amiről szerencsére időnként gondoskodnak, és még útközben is lassabban haladna valamilyen előre nem látható, vagy amúgy sem látható akadály miatt, akkor a szaunázás élménye tovább fokozódhat. Gyöngyöző homlokkal nézhetjük a tájat, mely így már nem suhan el, sőt részletesen megmutatja önmagát. Láthatjuk a töltés mellett eldobált szemetet, a virágzó parlagfű mezőket és egyéb szépségeket, melyek elképzelését az olvasóra bízom.

A megérkezés öröme pedig túltesz mindenen. Nem is kell túlélő-show-ra benevezni, hiszen a túlélésért folytatott küzdelem élménye a bérlet ára mellé ingyen a miénk lehet.

Szóval összefoglalva, korántsem gondoltam volna, amikor elkezdtem az utazást ezen a közlekedési eszközön, hogy mennyire jótékonyan fogja befolyásolni a pozitív gondolkodásra való hajlamomat.

A cikket írta: Grace

5 szavazat

Hozzászólások

Megjegyzés:

időrendi sorrend

megtekintés Válasz erre: Tündér

Azt hiszem, el kell kezdenem vonatozni. A testedzés miatt mindenképp, az egyéb előnyökről nem is szólva! Életemben nem jártam szaunában, itt a remek alkalom!

:D
Köszönöm, kedves Grace, imádom a humorodat!

Pussz,

Tündér

Köszönöm, kedves Tündér!

Mindenképpen próbáld ki! Az unalmas hétköznapokat segít feldobni egy kicsit és tényleg időt és pénzt spórolhatsz vele! A vonatjegy ára szinte semmiség ezekhez az előnyökhöz képest!

Puszi

megtekintés Válasz erre: zsoltne.eva

Utazási "élményeidet" olvasva sem kaptam kedvet a vonatozáshoz... emlékeim között kotorászva, felfedezni véltem némi hasonlatosságot, egyik vonat olyan, mint a másik... egyet kiemelnék áldásos - csak a vonat közlekedésre jellemző - rövidebb, de inkább hosszabb várakozások alkalmával, amikor az ilyen, a természet lágy ölén való egy helyben állás pihenőket kihasználva megtámadtak a vérszívók... azt sem hiszem, hogy azért, mert annyira szeretnének bennünket, embereket...
Egy kedves emlékem azért maradt... többedmagammal utazva, Bikini együttes (Adj helyet magad mellett... stb.) zenéket hallgatva, pozitív hangulatba tudtunk kerülni és nem foglalkoztunk az ilyen "apróságokkal"...

Az "Adj helyet magad mellett" akár minden reggel felhangozhatna a hangszórókból. Segítene ráhangolódni a szoros egymás mellett utazásra. :-)

A régebbi élményeimről hosszú oldalakon írhatnék. Amikor például elfelejtett bemenni a vonat a Nyugatiba délután 2-kor és a végállomás a nyílt pálya volt Zugló és Nyugati között. Ilyenkor az ember akár egy katonai kiképzésen is érezheti magát, hirtelen meg kell oldania, hogy a töltéseken keresztüljutva hogy jut el a munkahelyéig.

Aztán vannak olyan vonalak, ahol tényleg kényelmesen, kulturáltan, pontosan lehet utazni minden nap. Sajnos, ahol én járok, ott nem ez a jellemző.

megtekintés Válasz erre: Sanda

Agyban dől el minden!

Ha elhatározod, hogy jól fogod érezni magad, akkor jól is érzed majd magad...

Én is kihívásként kezelem a problémákat... Így már rögtön elfogadhatóbb a helyzet.

Lehet, hogy ide már kevés az elhatározás? :-)
Bárhogyan is határozom el, hogy jól fogom érezni magam vonatozás közben, ezt valahogy rendszeresen keresztülhúzza egy felső-vezeték szakadás, baleset, mozdony meghibásodás, szimpla félórás késés, ami miatt sajnos nem érek be vagy haza időben.

megtekintés Válasz erre: Cathy

Aranyos amit irtal, teny;eg igy van.
En nagyon szeretek vonatozni! Egy idoben vonattal jartam munkaba, rengeteg ismerosre, baratra, baratnore tettem szert, es jokat beszelgettunk utkozben. Persze ez fugg a zsufoltsagtol es a kornyektol is.

Régebben és is hosszú évekig vonatoztam. Az akkori vonatok valahogy tágasabbak, kényelmesebbek voltak, meg persze minden attól függ, melyik vonalon járunk. A Nyugatiba befutó másik vonalon általában a legújabb, légkondis, kényelmes vonatok járnak, míg nekünk be kell érni a leharcolt, tervezési hiányosságokkal küzdő típusokkal.

:D
Köszönöm, kedves Grace, imádom a humorodat!

Pussz,

Tündér
Persze, az is lehet, hogy nem agyban, hanem ágyban:-)
Agyban dől el minden!

Ha elhatározod, hogy jól fogod érezni magad, akkor jól is érzed majd magad...

Aranyos amit irtal, teny;eg igy van.