újabb események régebbi események további események
09:22
wXavBLqjCthMSuKG regisztrált a weboldalra
12:27
Tündér módosította a naplóbejegyzését
12:26
Tündér új bejegyzést írt a naplójába
02:01
Pinupduzk regisztrált a weboldalra

Vonatközlekedés

Látogatók száma: 41

Válasz egy cikkre

Kedves Lányok!

Hallgattassék meg a másik fél is, ahogy a jogban mondják, vagyis a vasúti közlekedésről most egy vasutas - vezető jegyvizsgáló, lánykori nevén kalauz – szeretne néhány szót szólni.
Először is: a késések minket is bosszantanak, Az hogy később érünk a célállomásra még hagyján, de előfordul sokszor, hogy emiatt kimarad a munkaközi szünetünk, épp csak elintézzük a kis-nagy dolgot, kajálni talán már nincs is idő, mert megyünk vissza a másik vonattal. Ilyenkor van az, hogy mi is tolakszunk, szeretnénk visszaadni a zártárcsát a mozdonyra és mihamarabb megkezdeni a másik vonat terhelését megírni, és persze, főleg esti vonatnál, előfordul, hogy az utas ott ül a sötét és hideg kocsiban, mert azt mi kapcsoljuk fel-be, és amikor bocsánatot kérek, nem érdekli a magyarázat. Megesik, hogy hazafelé a két órával későbbi vonatot, buszt érjük csak el, de megesett velem, hogy a telepállomásomon aludtam. 22.40 után már semmilyen közlekedés nincs egy kis faluba. Ha másnap is dolgozom, a vezénylőtiszt már a késés első jelére ügyködik a leváltásomon, mert két szolgálat között 11 órának kell lennie.
Műszaki hibák. Igen, szóval a pálya, a kocsik, a mozdonyok állapota olyan, hogy csoda, hogy még megy a vasút. Új szerelvények az elővárosban vannak, de... ahogy írtátok zsúfoltak, és igen, egy Flört egységben egy wc van. Ha megtelik, a vonat megáll egy állomáson, ahol van wc. És ez megint késést jelent. (Zárójelben: a mozdonyokon nincs wc. Megeshet azért állunk, mert a vezérnek kell "kimenni".) A megtelésről, dugulásról pedig annyit: a modern szippantós wc-k papírzsebkendőtől, tampontól, betéttől eldugulnak. Tessék wcpapírt használni - van! - , illetve a szemetest!
A zsúfoltság oka, egyébiránt az is, hogy sok utas maga mellett tartja a csomagját. Nem kézipoggyászt, hanem bőröndöt, sporttáskát, egyebet. Ezeknek a csomagtartón a helyük!
IC-ken pedig a kistáska is ölben tartandó, hacsak nincs számára is helyjegy váltva. Ez a szabály, különösen, ha sokan vagyunk.
Fel- és leszállás. Ott, azon az oldalon kell felszállni, ahol a kalauz is. Ez pestieknek furcsa lehet, de vannak olyan állomások - pl. Alsóörs, Celldömölk - ahol egy adott peronon álló vonatra két oldalról fel lehet szállni. Persze le is.. És hogy ez miért baleset veszélyes? Mert amikor indulunk, akkor a forgalmista, a mozdonyvezető és én is egyazon oldalon vagyunk, itt nézzük van- e még utasmozgás, és ha ilyenkor valaki fel vagy leszáll a másik oldalon, könnyen a vonat alá kerülhet. Én megértem, ha valaki siet, de tegye ezt a hivatalos oldalon. Ha látjuk futni, megvárjuk! Ha tudom, hogy le kéne szállni valakinek, de nem teszi, akkor megyek és megkeresem, mi történt. Ha valaki csak kísérő, szóljon, hogy tudjunk róla és ne a vonat induláskor jusson eszébe, hogy nem akar utazni. Leszálláskor pedig azt kockáztatja az utas, hogy esetleg nincs is peron a kocsi másik oldalán, nagyot kell lépnie, eleshet, csomagja sérülhet, vagy netán a végállomáson, mivel mindenki úgy látja a leszállás befejeződött, a szerelvényt kihúzzák tárolóvágányra. A többit képzeljétek hozzá.
A vonat megáll a nyílt pályán. Az oka általában az, hogy vörös a jelző. Ennek az oka azonban sok minden lehet. Az első: foglalt az előttünk levő térköz. Ehhez tudni kell, térközökben közlekedünk, két állomás között több térköz van, vagyis ez a forgalom gyorsítását szolgálja. Mert ha, elromlik a rendszer és állomásközben kell menni, akkor meg kell várni amíg az előző – vagy egyvágányú pályán a szembe jövő másik szerelvény – beér az előttünk levő állomásra. Így persze nő a menet idő. Második eset: ugyanígy vörös jelzést kapunk, amikor becsatlakozó vágányon halad egy vonat. Ez akár tehervonat is lehet egy iparvágányról. Harmadik: megzavarodott a rendszer, meg kell várni, amíg a jelzőre megérkezik a hívójelzés. Negyedik: korán érkeztünk a jelzőhöz, vagy állomáson megesik, hogy egy már beérkezett vonat mozdonya jár éppen körbe. És az ötödik: egy állomáson vagy megállóhelyen keskeny a peron, két irányból egyszerre nem érkezhet mellé vonat. Ilyenkor is megvárjuk egymást.
Aztán vesztegelhetünk műszaki probléma miatt, esetleg valaki vészféket húzott. Ilyenkor nem elég megkeresni a helyet és visszaállítani a vészfékszelepet, hanem fékpróbát is kell tartani.
A megállásra szóba jöhet még, sajnos, baleset is. Nincs mese, meg kell várni a rendőröket. De még ha vadat gázoltunk, még ha ekkor tovább is tudunk menni, a mozdonyvezetőnek meg kell néznie, hogy minden rendben van-e.
És most néhány szó arról, ami minket zavar.
Kerékpárszállítás. Ha van kijelölt kocsi, akkor ott kell, el kell oda menni, akkor is, ha esik az eső. Ha nincs, akkor a vonat első és utolsó kocsijának legelső vagy leghátsó peronja, vagy egyes kocsiknál a piktogrammal jelölt ajtó peronja.
Babakocsi szállítására szintén lehet piktogrammal jelölt szakasz.
Csoportos utazás. Kérjük, vegyék igénybe valamennyi ajtót, még gyerekeknél is, ezzel gyorsul a fel és leszállás. És a pénztárban kérjenek csoportos elszámolást. Nincs annál hervasztóbb, mint negyven jegyet kezelni egyenként, főleg a mostani rendszerrel.
Apropó gyerekek. A rájuk való odafigyelés elsősorban a szülők, kísérők felelőssége. A hajam égnek áll, amikor látom, hogy az óvódás kislány ugrik le – szó szerint!- elsőként a vonatról! Vagy amikor nekem kell visszavinni a kisfiút a családjához, mert a nyitva maradt utastérajtón kiszökve már a feljáróajtót próbálgatja. Ugyanis NEM MINDEN AJTÓN VAN KÖZPONTI ZÁR! Főként a személyvonatokon még most is közlekednek olyan kocsik, amiknek menet közben nyitható az ajtaja. Ezeket nyitva hagyni balesetveszélyes, becsukásukról meggyőződni, és becsukni, ha az utas nem tette meg, a mi kötelességünk. De...! Egy kocsi átlag 26m hosszú, egy vonat legalább két kocsi, az 54m. Ezt a távot kell megtennünk minden megállóban, ha nyitva maradnak az ajtók. Nem panaszkodni akarok, csupán a tényeket közlöm. Szeretnénk, ha legalább az ajtó csukással nem kellene bajlódnunk. Rohangálunk épp eleget, és mellette kedvesnek és megértőnek kell lennünk. Estére, vagy reggelre, ha az ember előző nap kezdte a szolgálatot, kicsit elfáradunk és már nem megy olyan könnyen.
Ezért kérjük az utasok türelmét és megértését.
Ha bárkinek kérdése, megjegyzése van: állok elébe. Megválaszolom, ahogy tőlem telik.
Köszönöm a figyelmet!
Szeretettel: Gabriella

A cikket írta: Arkady

1 szavazat

Hozzászólások

Megjegyzés:

Ehhez a cikkhez senki nem írt hozzászólást.

Feleségek.hu csevegő

Online felhasználók:

Privát csevegő béta

Csevegő partnerek: