újabb események régebbi események további események
14:27
Fazekas Zsuzsanna regisztrált a weboldalra
12:23
Ilpaki új bejegyzést írt a naplójába
10:53
D Klári új bejegyzést írt a naplójába
10:44
D Klári új bejegyzést írt a naplójába
15:17
Ilona új bejegyzést írt a naplójába
14:12
gvali módosította a cikkét
14:11
gvali új cikket töltött fel
14:06
gvali válaszolt egy szavazásra
18:31
L. Alexa új bejegyzést írt a naplójába
10:27
Ilpaki új bejegyzést írt a naplójába
06:59
L. Alexa új bejegyzést írt a naplójába
04:08
Broncoabc regisztrált a weboldalra
20:05
kalozlány módosította a cikkét
20:01
kalozlány új hozzászólást írt egy cikkhez
19:53
kalozlány módosította a cikkét
19:49
kalozlány új cikket töltött fel
16:37
Ilona új hozzászólást írt az egyik cikkéhez
16:27
Ilona új bejegyzést írt a naplójába
11:28
Horoszkóp új bejegyzést írt a naplójába
09:29
Virág új hozzászólást írt egy cikkhez

Ügyintézés, szolgáltatások gyorsan, egyszerűen

2011. szeptember 3. - Látogatók száma: 144

Ha a legegyszerűbb megoldást keresed, bízd rá egy lusta emberre! Nos, nem tudom valóban létezik-e a fenti mondás, mindenesetre van a dolognak igazságtartalma.

Lusta is vagyok, de tény, hogy szeretem a dolgokat a legegyszerűbben, mindamellett a leglogikusabban elintézni, megoldani.

Néhány ötlet, tipp, eljárás, amellyel felesleges energiát és pénzt is spórolhatunk.

Ügyintézés

Nincs az az Isten, hogy én feleslegesen felemeljem a fenekem anélkül, hogy tudnám előre az ügy pontos kimenetelét, vagy megjelenjek bármilyen helyen, hivatalban előzetes tárgyalás, egyeztetés nélkül. Ezért első lépésben, bármiről is van szó, felemelem a telefont. Ez néha, sőt, mostanában őrült procedúra, mert mire az ember valóban tud beszélni egy ügyintézővel lemegy a nap, /erre szándékosan is utazik jó néhány szolgáltató/, mégis érdemes a telefonnal kezdeni. Telefonon keresztül sokszor kedvesebbek az emberrel, útbaigazítják, segítenek neki.
Ilyenkor előre lehet tisztázni a pontos helyet, időt, rá lehet kérdezni az ügyintéző nevére, stb., esetleg időpontot is lehet egyeztetni. Notórius későknek is javasolt ez a megoldás, nem kell a megbeszélt időpontban a portán toporogni útbaigazításért.

Tehát, bármilyen ügyintézésről van is szó, először megnézem, elintézhető-e a dolog telefonon keresztül. Ha nem, mert szükséges valamilyen dokumentumot bemutatnom, aláírnom, stb., akkor megkérdezem, megoldható-e e-mailben vagy postán keresztül.
Ugyanez vonatkozik arra a helyzetre is, mikor az ember személyesen megjelenik valahol, minden iratával, cókmókjával együtt, és az ügyintézés során derül ki, hogy egy irat mégis hiányzik. Ilyenkor hajlamosak elküldeni az embert a frászba, mondván, jöjjön vissza legközelebb a hiányzó papírjával együtt. Ekkor kell megkérdezni egy kedves mosoly keretében, hogy ugyan nem küldhetnénk-e el azt a hiányzó iratot e-mailben vagy postán. Ha nem létfontosságú személyes irat (szem.ig., lakcím, Taj, stb. kártya) általában beleegyeznek, és nem kell még egyszer személyesen befáradni, sorakozni, időt fecsérelni.

Összegezve:
-telefon
-email vagy postai kézbesítés
-személyes megjelenés

Kényelmi szolgáltatások

Nagyon szeretem a kényelmi szolgáltatásokat, a házhoz jövő ügynököket, és a futárcégeket. Ismerőseim közül sokan frászt kapnak az ügynököktől, pedig véleményem szerint rengeteg időt és energiát spórolnak meg az embernek. Általában minden szolgáltatónak vannak ügynökei. Ha az ügynök hívatlanul „zaklatja” az embert szépen, és rövid idő alatt el lehet küldeni, viszont ha szükségünk van rá, jó szolgálatot tehet.
Először is, nem kell egyeztetnem a szolgáltatóval, nem kell félórákat arra várnom, hogy kapcsoljanak a megfelelő osztályra, egyszerűen felhívom az ügynököt. Az ügynöknek érdeke az üzletkötés, ezáltal a jutalék megszerzése, nekem érdekem, hogy minél kevesebb macerával jussak a szolgáltatáshoz. Az ügynök házhoz jön, a megbeszélt időpontban, hozza a szerződést, amit az otthonomban kényelmesen át tudok olvasni, aláírni. Minden további ügyintézés terhe rá hárul.

Vásárlás

Itt természetesen csak olyan termékeket érdemes vásárolni, amihez nem szükséges a próba, és ha boltban vásárolnánk sem tudnánk visszacserélni. Fontos megnézni, mennyibe kerül a postaköltség, és hogy olcsóbb-e a kínált termék a lakóhelyünkön találhatóktól.
Sok cég futárszolgálattal dolgozik, a futárszolgálat ellentétben a postai szállítással pontos, és kiszámítható. Minden esetben küldenek értesítést a szállítás várható napjáról, ezenkívül a szállítás napján is egyeztetnek telefonon a vásárlóval.

Kuponok

Lakóhelyhez közeli szolgáltató(k) hírlevelére érdemes feliratozni. Itt minden nap kapsz e-mailben egy vagy több ajánlatot, akár 50%-70%-os kedvezményekről. Átutalás bankkártyán, interneten keresztül történik.

Fizetés

Nincs bankkártyám, és ennek meg is érzem a hiányát. Azokkal ellentétben, akiknek van kártyájuk, nekem mindig el kell csoszognom a megfelelő bankba, hogy be tudjam fizetni a szolgáltatók által kért összeget. Szóval, legyen bankkártyád! Nekem azért nincs, mert ahhoz be kellene menni egy bankba. ;)

Pénzügyi elemzés

Ez már nem kötődik teljesen az előző témákhoz, bár talán annyiban igen, hogy szintén egy kényelmi szolgáltatásról van szó, ami mellesleg még pénzt is hozhat a házhoz. A pénzügyi elemző cégek némi jutalékért cserébe, amit nem tőled, hanem a szolgáltatótól nyúlnak le személyre szabott elemzést készítenek az anyagi ügyeiddel kapcsolatban. Tehát, neked mindez teljesen ingyenes. Megnézik milyen bankkal, biztosítókkal, pénztári szolgáltatást nyújtó cégekkel, stb., állsz kapcsolatban, utána, amennyiben lehetőségük van rá, a jelenleginél kedvezőbbet ajánlanak. Minden további ügyintézést ők vállalnak. Ha pénzt tudnak megspórolni neked, akkor új befektetést ajánlanak, de ezt nem kötelező elfogadni. A szolgáltatás nincs időhöz kötve, akár élethosszig tartó, és ingyenes.

A cikket írta: Bianka

6 szavazat

Hozzászólások

Megjegyzés:

időrendi sorrend

2011. október 5. 12:36
Van egy jópofa videó valahol a neten (most nem találom:-( ), ahol az emberek egy boltba mennek be és vásárolnak, majd fizetnek... minden olyan láncszerűen megy, automatikusan, mert van mindenkinek bankkártyája... és akkor jön egy ember, aki készpénzzel fizet???! A rendszer összeomlik egy pillanat alatt, torlódás...
Jót nevettem! Nekem van bankkártyám, de soha nem használom, max ha a bankba bemegyek, mert úgy egyszerűbben beazonosítanak.
Üdv,
Pinokkió
2011. szeptember 23. 19:41
Én azért szeretek gyakran telefonálni a személyes megjelenés helyett, mert nem kell sort állni.
A háziorvost is csak felhívom, hogy leadjam a gyógyszermegrendelést és az asszisztens kihozza a recepteket anyuhoz, ő meg majd hozzám. Más-más faluban van mindegyik. Így megspórolók minimum egy délutánt és 30km-nyi benzinköltséget.

De a munkaügyre is jobb szeretek betelefonálni egy kérdéssel, mint várni egy órát. Hogy a nődokiról ne is beszéljünk. :)

De lehet, hogy én is csak lusta vagyok. :)
2011. szeptember 4. 19:31

megtekintés Válasz erre: Black Ice - 2011. szeptember 4. 14:46

A wc cuccért 5 pont!
Pux. Üdv. Lacó

Köszi, de inkább olyat pontozz, ami tényleg bejön!:)
2011. szeptember 4. 14:46
A wc cuccért 5 pont!
Pux. Üdv. Lacó
2011. szeptember 4. 10:30

megtekintés Válasz erre: - 2011. szeptember 3. 14:59

Nekem nincs bankkártyám és azért mert számlám sincs,nem vagyok magánnyugdíjas,és nem takarítottam még egy ft- sem nekem az a pénz ami a zsebemben van, szerintem így egyszerűbb az életem.

Nekem sincs még mindig kártyám...pedig szeretnék, csak oFt-osat, olyan banknál, ami nem szed le X összeg havi kezelési díjat, stb.
csak nem tudom, h. melyik az a bank.

:)
 
2011. szeptember 3. 14:59
Nekem nincs bankkártyám és azért mert számlám sincs,nem vagyok magánnyugdíjas,és nem takarítottam még egy ft- sem nekem az a pénz ami a zsebemben van, szerintem így egyszerűbb az életem.
Feleségek.hu csevegő

Online felhasználók:

Privát csevegő béta

Csevegő partnerek: