újabb események régebbi események további események
22:11
Tündér módosította a naplóbejegyzését
22:10
Tündér új bejegyzést írt a naplójába
11:47
Arnold91 új bejegyzést írt a naplójába

A hal és vadászata...

Látogatók száma: 117

Nagyon szeretek horgászni. Kedvenc sportom... nem kell túl gyorsan szaladni közben. Csend és nyugalom honol a vízparton. Legalábbis a halak csendben vannak. Még nem találkoztam ordibáló hallal. Eszükbe sem jutna, hogy elküldjenek hideg sörért a büfébe...

Kezdődhet a horgászat. Mindenekelőtt az etetőkaját kell bekeverni. Ez többféle összetevőből áll. Van benne kukoricakonzerv, darált keksz, aroma, csonti, s még mi szem-szájnak ingere. Hogy mi is az a csonti? A légy lárvája. Van belőle szép rózsaszín, annak pinki a neve. Van belőle fehér, ő csak simán csonti, nem becézgetjük.
Tehát ezeket az összetevőket összekeverjük. Nem mindegy ám, hogy milyen vízzel. Csak azzal, amely partján horgászunk. Nem túl keményre gyúrjuk, annyira, hogy formázható legyen. Kis gombócokat formázunk belőle, és jól irányzott dobásokkal a vízbe hajigáljuk. Vigyázzunk, nehogy a szemközt sportoló kollégát eltaláljuk vele. Nem biztos, hogy díjazná.
Ezzel meg is történt a beetetés. Már csak az kell, hogy a tóban úszkáló halak eleget tegyenek a meghívásnak. Ha minden hal hoz magával még egy halat, kezdődhet a kerti parti. Beélesítjük a pecabotokat. Szerelhetünk úszós, illetve fenekező változatot. Két bottal horgászhatunk egyszerre. Hárommal is lehet, de azért a halőr szigorúan megbüntet, és eltiltanak a horgászattól egy időre. Ezt nem szeretném, mert hiányoznék a halaknak. Mindkét botra két horgot kötünk, kacifántos horogkötéssel. A damil vastagsága változó, attól függően, milyen fajta és mekkora halat szeretnénk fogni. Ha semmilyent, még damil sem kell a botra. Az előke, amin a horog van, vékonyabb legyen, mert a halak huncutok, észreveszik a vastagabb damilt, és inkább nem esznek, minthogy horogra akadjanak.
A horgokat ízlésesen kidekoráljuk. Szép sötétpiros földigiliszta, kukorica és csonti kerüljön rájuk. Nem árt, ha egy kis sajtot is tűzünk a horogra. Etetőkosarat is kötünk a horgok környékére. Ezt megtöltjük etetőeleséggel. Ha ezekkel készen vagyunk, jöhet a bedobás. Mindig figyeljünk, nehogy horgunkra akadjon valamelyik horgásztársunk. Lehet, hogy jobb horog lenne a vége.
Na! Horgok a vízben...! Ülhetünk hosszú méla lesben. Kapásjelzők beakasztva, botok kikötve. A kikötés azért ajánlott mert volt már rá példa, hogy úgy megindult a bottal a hal, hogy utána kellett ugrani. Jobb a száraz biztonság. Figyelünk......! Megmozdul az úszó......... csak pedzegeti... várjunk még. Megtalálta a halacska a finom falatot. Egyszer csak az úszó hirtelen eltűnik a vízben. Felkapjuk a botot, és hirtelen mozdulattal berántunk. Megvan! Húzunk kicsit a damilon.... hagyjuk a halat kicsit érvényesülni. Szegény azt hiszi ő nyert. Fárasztjuk. Lassan tekerjük az orsót. Halacskánk egyre közelebb kerül a parthoz. Néha meg-megindul befelé. Mi erősebbek vagyunk. A part felé csalogatjuk, közben elkészítjük a szákot. Mikor a hal kellő közelségbe ér a hálóval lassan alányúlunk, és óvatosan a partra emeljük a prédát. Gyönyörű tükörpontyot fogtunk. Elővesszük a mérőszalagot, méretet veszünk. Szép példány....40 cm. Az alsó határ 32 cm. Az ennél kisebb halakat vissza kell engedi a tóba, csak előbb mondjuk el neki 3 kívánságunkat, hátha az aranyhalhoz volt szerencsénk. Betesszük a haltartó hálóba. Újra horogdekorálás, és bedobás.
A fenekező boton is kapás van......... felugrik a kapásjelző. Berántás, és kezdődhet a fárasztás. Vagyis csak kezdődhetne.Nagy meglepetésemre a horogra akadt hal furcsán viselkedik. Illetve nem viselkedik sehogy. Lapjával úszik a víz tetején. Vagy halálra fárasztottam, vagy ijedtében szívinfarktust kapott és megdöglött. Tény, hogy megadta magát. Nem kell sokat vesződni vele, könnyen ki lehet húzni. Mikor partot ér, rettenetes ficánkolásba kezd. Tetszhalott volt. A friss levegőn feltámadt. Lubickol, mint a hal víz nélkül.
Nézem.....! Egy két kilogramm körüli dévérkeszeg... gyönyörű példány.
Ezzel megvan a két nemes hal. Már csak 3 kg egyéb halat foghatunk. Kárász, keszeg, törpeharcsa, sneci, és ilyen apróságokat. Kitöltjük a fogási naplót. A halfogás helye, ideje, a hal márkája, mérete.
Ezzel befejeződött a napi horgászat. Bemutatjuk a halat, és indulhatunk hazafelé.
A halpucolásból általában mindenki kiveszi a részét. Én pucolom, a többiek nézik.
Jó halászlét készítünk, illetve én. A többiek nézik, és eszik! Egészségükre!

A cikket írta: KiralyCsilla1965

16 szavazat

Hozzászólások

Megjegyzés:

időrendi sorrend

megtekintés Válasz erre: Pinokkió

Szia Csilla!
Most olvasom, hogy te értesz a halvadászáshoz is.
Sokoldalú vagy, mint egy kockahal;-)
Üdv, Pinokkió

Szia Pinokkió!
Mindenféle vadászatban szívesen részt veszek!
Halra kifejezetten szeretek vadászni. Főleg, ha nem szalad be a fák közé az erdőbe! :-))

Köszi, hogy olvastál!
Szia Csilla!
Most olvasom, hogy te értesz a halvadászáshoz is.
Sokoldalú vagy, mint egy kockahal;-)
Üdv, Pinokkió

megtekintés Válasz erre: KiralyCsilla1965

Lehet, hogy bekapta őt egy bálna, csak nincs aki kiszabadítsa! :-))
Vagy más horgászmezőkre költözött!

Inkább az utóbbi! :-)

megtekintés Válasz erre: zsoltne.eva

Szia Csilla!

A jó szokásáról leszokott. A lányom - nem tudom hogy csinálta - de ő ismerkedett vele össze itt a téren. Beszélgettek. És amikor legközelebb találkoztak, képzeld, konyhakész hallal állított be a lány. Először nem értékeltem a gesztust, de kénytelen voltam elkészíteni és tudod, az olyan finom volt, hogy na. És ez még kétszer megismétlődött. Megszerettem. Mármint a gesztust és a halat. Rákaptam az ízére, de sajna nem láttam többet a horgászt és a lány se, most vagy a halak menekültek el és nincs kapása, vagy?... :-)

Éva

Utoljára két éve ettem. De akkor én készítettem konyhakészre. Olyan macerás. :-)

Lehet, hogy bekapta őt egy bálna, csak nincs aki kiszabadítsa! :-))
Vagy más horgászmezőkre költözött!

megtekintés Válasz erre: Je t'aime

Kedves Csilla,

még mindig jobb, mintha a ráhullott könnyek miatt kellett volna törölgetned.

12 évig "horgász feleség" voltam, a halat azóta is csak akváriumban tudom elviselni. Na jó, tányéron jöhet egy franciásan elkészített lazac.
Olyan hamvas rózsaszín, finom mártásban, citromlével megcsorgatva. :)

Zsötem

Szia Zsötem!
Ebben teljes mértékben igazad van, bár visszagondolva néha könnyek is voltak, de úgy csinálok, mintha azt már elfelejtettem volna! :-))

Szia Éva!
Köszönöm elismerő szavaidat.
Lehet, hogy tetszhalott voltam, csak nehogy belefulladjak a levegőbe! A szokatlanul sok levegőbe!
Lehet meg kellene adnom az etetőkaja receptjét az ismidnek. Tuti versenykaja recept! :-))

Kedves Tamás!
Én szeretem a verseimet is.
Az az igazság, hogy nem gondoltam, hogy én egyszer prózát is fogok írni. Nemtom mi lett velem! :-) Megváltoztam, remélem jó irányba fejlődök!
A klaviatúrám? ......hát elég sűrűn kellett törölgetnem a nyálcsorgatás miatt! :P

Kedves Csilla,

még mindig jobb, mintha a ráhullott könnyek miatt kellett volna törölgetned.

Olyan hamvas rózsaszín, finom mártásban, citromlével megcsorgatva. :)

Zsötem

megtekintés Válasz erre:

Kedves Csilla!
Igaza van az Évának. A sok bánatosan pokoli versed helyett prózát kell írjál.
Még szerencse hogy akkoriban kibírta a klaviatúrád.

Tamás

Kedves Tamás!
Én szeretem a verseimet is.
Szia Éva!
Köszönöm elismerő szavaidat.

Kedves Csilla!
Igaza van az Évának. A sok bánatosan pokoli versed helyett prózát kell írjál.
Még szerencse hogy akkoriban kibírta a klaviatúrád.

Tamás
Nagyon jól írsz Csilla. Le a kalappal a kifejezőkészséged miatt. Hibátlan, hogy csinálod. Miért titkoltad idáig, hogy ennyire tudsz. Te is mint a hal a vízben, végre lubickolsz. :-)
Eddig tetszhalott voltál te is? De jó, hogy olvashattam, most végre tudom hogy történik ez a valóságban. Eddig csak szerettem a halat, ha kifogják nekem.
Már régóta nincs kapása a hapsinak, sajnálom is, mert konyhakészen szokta nekem hozni, csak úgy ingyen, barátságból. :-) De finom is a halászlé!

megtekintés Válasz erre: Gyuri

Ha fizetnék se lennék képes ülni a vízparton egy bottal a kezemben,s lesni,hogy húznak,vagy nem húznak. De ha már kin van a hal a vízből,akkor pompásan megkészítem,mi több meg is eszem.

Tetszett az írásod.
Üdv Gyuri

Ahhoz, hogy megehesd, valakinek csak ki kell halászni.....! :P
Egészségedre a halat....!
Köszönöm a hsz-t............is! :-)))

Tetszett az írásod.
Üdv Gyuri

megtekintés Válasz erre: Divi Éva

Voltam már horgászni párszor, de az valahogyan nem volt ennyire klassz mint ez az írás. Ja és nekem még sörért is kellett menni. Nagyon tetszett az írásod.
Üdv Éva.

Köszönöm Éva!
Üdv!
Üdv Éva.

megtekintés Válasz erre: anubis

Csilla, ez nagyon tetszett, jót nevettem a tetszhalott halon:)).

Judit

Kedves Judit!
Örülök, hogy tetszett! :-))))
Csilla
Csilla, ez nagyon tetszett, jót nevettem a tetszhalott halon:)).