újabb események régebbi események további események
18:44
Clara62 új cikket töltött fel
12:56
Tündér új bejegyzést írt a naplójába
12:52
Horoszkóp új bejegyzést írt a naplójába

Hahota Jóga Klub - Nevetéssel az egészségért

2010. május 6. - Látogatók száma: 28

A nevetés pozitív hatásai Az utóbbi évtizedekben végzett tudományos kutatások alapján még a kutatóorvosok is elismerik, hogy a nevetés pozitív hatással van az egészségre...

...Ellensúlyozni képes például a korunk népbetegségének számító stresszt, mely jelentősen hozzájárul a komoly szív-érrendszeri, idegrendszeri, légzőszervi, emésztőrendszeri, hormonális- és a nemi működéssel kapcsolatos panaszok és betegségek kialakulásához.

A kacagás növeli ellenálló képességünket, immunrendszerünkre jótékonyan hat. Az emberek hétköznapjaiban a nevetés gyakorisága az utóbbi évtizedekben jelentősen csökkent, mint az különböző felmérésekből kiderül szerte a világon, pedig az életszínvonal szemmel láthatóan növekedett. Egyedül a kisgyermekek azok, akik még szívesen nevetnek. Szerencsére ők nem veszik túl komolyan saját magukat és a körülöttük zajló világot. Azután mi felnőttek “megneveljük” őket, és lassan ők is elveszítik humorérzéküket.

Miből áll egy Hahota Klub foglalkozás?

Néhány közösen végzett légző-, lazító gyakorlattal, és a ho-ho-ha-ha-ha szavak skandálásával kezdünk, majd olyan nevetési gyakorlatok következnek, melyeket mesterségesen gerjesztünk, de spontán nevetésre ingerelnek bennünket. (Ezért nem szükséges hozzá, hogy vicceket meséljünk)

Ilyen gyakorlatok például:

* a szívből jövő kacagás,
* az oroszlán röhej,
* a méretes méteres,
* a rumos tea vagy tejeskávé nevetés,
* a hinta-hahota
* és a lépcsőzetes kacagás.

Mitől működik?

A csoportosan, mesterségesen gerjesztett nevetés jó társaságban átalakul természetes kacagássá, amely szélvészként terjed, és mindenkire átragad. A nevető gyakorlatokat közös, csoportos játékokkal fűszerezzük, melyek közül a legfontosabbak:

* a fűnyírós nevetés,
* a halak és a hínár vihogás,
* a halandzsa bruhaha,
* a lespriccelő kacagás,
* és az azt követő törölköző kuncogás.

Ezeket követi néhány önbizalom-növelő gyakorlat, mint a vitatkozó, a megbocsátó és a bocsánatkérő nevetések. A gyakorlatokat ön-vállveregetés, önmagunk és a társak dicsérete jelmondatokkal, majd csoportos kézfogás után rövid meditáció zárja.

Ha többet akarsz tudni a Hahota Jógáról, akkor írd be a keresődbe: hahota jóga

A cikket írta: Aerwin

1 szavazat

Hozzászólások

Megjegyzés:

időrendi sorrend

2010. május 7. 07:57
Jó, de a verseid jobbak!
Feleségek.hu csevegő

Online felhasználók:

Privát csevegő béta

Csevegő partnerek: