Kellemetlen utazás
Látogatók száma: 56
Van az úgy, hogy valami nem úgy jön össze, ahogyan elterveztük. Amikor ezért más a felelős, nagyon tud bosszantani a dolog. Most se hagytam annyiban, ahogy az már egy koshoz illik...és lássatok csodát! (Bocsi, kicsit hosszú.)
Amikor legutóbb visszautaztam Magyarországról Londonba, igénybe vettem egy magyar társaság buszos transzferét a reptérről Londonba.
Tudnotok kell, London-Luton ugyan a reptér neve, de ez még 70km-re van Londontól. Akinek nincs autós ismerőse, általában magán taxival teszi meg ezt az utat, ami 40 font, vagyis oda-vissza 80. Sokszor a repülőjegy ennek töredéke.
Mivel már jó ideje gondolkodom hogyan tudnám csökkenteni az utazási költságeimet jegyet rendeltem egy autóbuszos transzfer járatra, miután meggyőződtem arról, hogy egészen közel lakom az egyik megállóhoz. Régebben is tudtam erről a lehetőségről, azzal a különbséggel, hogy akkor azt hittem csak a Victoriánál áll meg a busz, ami a belvárosban van és onnan visszajutni arra a területre ahol lakom legalább annyi idő, mint bejutni Londonba. Tehát inkább fizettem a taxit.
Miután felfedeztem, hogy leszállhatok közel a lakásomhoz megrendeltem a jegyet, ami nagy örömömre 17 font volt.
Annak rendje s módja szerint megkaptam e-mailben a jegyem, megtaláltam a buszt a reptéren és felszálltam. Hogy ezután mi történt, az itt áll a társasággal történt levelezésemben:
"Tisztelt Hölgyem/Uram!
2011. december 30-án utaztam a xxxxx járatán London-Lutonról Londonba. Elsők között szálltam fel a buszra, majd megkérdeztem a sofőrt megáll-e Finchley megálló helynél. Miután igenlő választ kaptam, nyugodtan elfoglaltam a helyem. Kézipoggyászomat, egy kis bőröndöt a busz csomagterében helyeztem el.
A meglepetés akkor ért, amikor Finchley-nél leszállva közölte a busz sofőr, hogy a poggyászteret nem tudja kinyitni, csak Victoria Station-nél. Nem tudtam mire vélni a dolgot, de hittem neki, mit is tehettem volna, visszaszálltam a buszra, de nagyon mérges voltam, mert mindössze két megállóra lakom Finchley-től és így késésbe is lettem, valamint kp. sem volt nálam, hogy a többlet utazási költségeimet Londonon belül fedezni tudjam. Valamint felmerült az az "apró" probléma, hogy tömegiszonyom és klausztrofóbiám révén, hogyan jutok ki a belvárosból. A Victoriánál aztán azt tapasztaltam, hogy a sofőr kinyitotta a busz csomagterét, vagyis ezt megtehette volna hamarabb is. Amikor kérdőre vontam, csak annyit mondott, sok a csomag és úgysem találtam volna meg az enyémet. De ekkor megkérdeztem tőle, hogy ezt miért nem jelezte indulás előtt, hiszen a kicsi bőrönd elfért volna a buszon is.
Mélységesen felháborodtam, bevallom ezt el is mondtam a sofőrnek, nem éppen nyugodtan. Ami ezután várt rám, azokat a borzalmakat már nem is sorolom, a metróban annyi ember, hogy teljesen bedugult az alagút, lépni, haladni nem lehetett az emberektől. Hosszú utazás és nagyon sok idegeskedés után értem csak haza. ( Csak a szerencsének köszönhető, hogy nem lettem rosszul)
Kérdésem, hogy ezt megteheti-e a sofőr? Elolvastam az üzletszabályzatot, melyben nem találtam arra vonatkozó leírást, hogy nekem jeleznem kellene, hogy nem a Victoriánál akarok leszállni. De mivel jeleztem is a vezetőnek hol szeretnék leszállni, lett volna lehetősége felhívni a figyelmemet a csomagom kedvezőbb elhelyezésére.
Úgy gondolom, kifizettem egy szolgáltatást, elolvastam a szabályzatot, megnéztem a megálló helyeket, ezzel mindent megtettem, hogy jó utas legyek, de a sofőr ellehetetlenítette az utazásomat. Megjegyzem nem én voltam az egyedüli, aki így járt.
Nagyon sajnálom, hogy első utazásom önökkel így végződött, hiszen ez volt a próba utam, gondoltam ezután is igénybe veszem az önök szolgáltatását, de most másképpen gondolom. Anyagilag is rosszul jártam, de az idegeskedés, a késés megfizethetetlen kár számomra.
Szeretném ha felelősségre vonnák a sofőrt és valami módon kárpótolnának a sok bosszúságért. Csak mellesleg jegyzem meg, ha lett volna egy nagy bőröndöm is, teljességgel lehetetlen lett volna haza jutnom, ugyanis én magam 42 kg vagyok, képtelen egy nagy és egy kis bőrönddel lépcsőzni a metrókba (2 átszállás).
Várom válaszukat."
Hiszitek vagy sem, már másnap kaptam egy levelet, melyben az állt, reklamációmat továbbítják partnerüknek. Bár a sofőrrel angolul beszéltem (na jó, magyarul káromkodtam, mert az sokkal ízesebb), a levelet magyarul írtam, mivel ez egy magyar székhelyű cég. Levelemet ők fordították és továbbították, majd 30 nap türelmi időt kértek. Mint láthatjátok, nem kellett annyi, ma megérkezett a válasz:
Tisztelt ....(a nevem)!
"Köszönjük türelmét, partnerünktől megkaptuk reklamációjának kivizsgálását!
Nagyon sajnáljuk a történteket, és elnézését kérjük, hogy a sofőr ilyen kellemetlen helyzetbe hozta Önt azzal, hogy nem tudta kivenni csomagját a csomagtartóból.
Természetesen szeretnénk Önnek visszafizetni a transzferért kifizetett összeget.
Legyen kedves, írja meg banki adatait az átutaláshoz:
Bank neve:
Számlaszám:
Számlatulajdonos:
Kérem, továbbá fogadjon el tőlünk egy oda-vissza viszonylatra szóló kreditet, melyet bármely desztinációnkon felhasználhat, ahol szolgáltatásunk elérhető!
Még egyszer elnézését kérjük az okozott kellemetlenségekért és várjuk válaszát!"
Miután megírtam a számlaszámom, megköszöntem a gyors ügyintézést, valamint elfogadtam ajánlatukat, a hölgy azonnal válaszolt, küldjem el legközelebbi utazásom időpontját - korábban már jeleztem, hogy megvan az időpont -, és küldi az ingyen jegyeket.
Tanulság:
1. Lehet ezt így is! Ők elnézést kértek, én elégedett vagyok, nem veszítettek el egy utast, sőt, valószínűleg ajánlani fogom ismerőseimnek is a szolgáltatást.
2. Ha igazatok van valamiben, igenis meg kell tenni a szükséges intézkedéseket.
3. Remélem a sofőrrel fizettetik ki a kárt! :-))
A cikket írta: MindenHatÓ
Hozzászólások
időrendi sorrend
Persze könnyű az Ön nevével...
A tréfát félretéve, örülök, hogy ilyet is hallani! Valahol ez lenne a normális, és mégis csodálkozunk.
Bokor
Válasz erre: MindenHatÓ
Én sem haragszom, most meg már főleg. De azt nem bírom, ha hülyének néznek...azt nagyon nem. És az a driver ezt tette....azt hitte hülye vagyok...gondolom már rájött. ;-))
Válasz erre: Ailet
Szia Mindenható!
Na igen, a kosok ilyenek! :)) Ezek után képzeld el, hogy itthon milyen elbánásban részesültél volna hasonló helyzetben! Én kb ezer éve várok egy db ezresre a vonattársaságtól, mert a jegyváltó automata benyelte az utolsó szálig. Jegyzőkönyveztettem, aztán elküldtem a kalauzt a fenébe, mikor hazafelé jegyet kért a jegyzőkönyvet lobogtatva... szóval ez talán 2007-ben volt... :) én meg nem kaptam semmi jelzést sem, hogy vették az adást. Jól kidühöngtem magam és elfelejtettem. Nálam így megy. Én meg vízöntő vagyok. :))) Képtelen vagyok haragudni sokáig. :))
Üdv:Ailet
Na igen, a kosok ilyenek! :)) Ezek után képzeld el, hogy itthon milyen elbánásban részesültél volna hasonló helyzetben! Én kb ezer éve várok egy db ezresre a vonattársaságtól, mert a jegyváltó automata benyelte az utolsó szálig. Jegyzőkönyveztettem, aztán elküldtem a kalauzt a fenébe, mikor hazafelé jegyet kért a jegyzőkönyvet lobogtatva... szóval ez talán 2007-ben volt... :) én meg nem kaptam semmi jelzést sem, hogy vették az adást. Jól kidühöngtem magam és elfelejtettem. Nálam így megy. Én meg vízöntő vagyok. :))) Képtelen vagyok haragudni sokáig. :))
Üdv:Ailet
Válasz erre: Je t'aime
Szia MindenHatÓ! :)
Ez nagyon korrekt megoldás volt. Gyors is, ráadásul.
Magas is ezt vallom, ha valami nem a kedvemre való, vagy hátrányosan érint, netán megkárosít, megtéveszt, bármilyen szinten, nem hagyom szó nélkül.
Igenis, egy kicsi nő is legyen agilis, és képviselje magát. :)
Jól tetted.
Én odáig merészkedem mostanság, hogy a rendetlen biciklisekre rászólok, ha a zebrán áthajtanak, és kerülgetnem kell őket. :)
Zsöti
Ez nagyon korrekt megoldás volt. Gyors is, ráadásul.
Magas is ezt vallom, ha valami nem a kedvemre való, vagy hátrányosan érint, netán megkárosít, megtéveszt, bármilyen szinten, nem hagyom szó nélkül.
Igenis, egy kicsi nő is legyen agilis, és képviselje magát. :)
Jól tetted.
Én odáig merészkedem mostanság, hogy a rendetlen biciklisekre rászólok, ha a zebrán áthajtanak, és kerülgetnem kell őket. :)
Zsöti