Alapok
2012. november 15.
Az alapok arra valók, hogy szilárdan álljanak, és lehessen rájuk építkezni.
Hol házat, hol tudást.
Ez utóbbinál az alap az írás és az olvasás.
Nem tudom, milyen módszerrel tanítják a gyereket a betűvetésre, de szótagolni nem igazán tudnak, és a folyamatos olvasásnak akadálya az, hogy a gyerek egyben akarja kimondani a szavakat, így egy hosszabb vagy ismeretlen szó olvasása előtt egy másodperc szünet is eltelhet.
Szégyelli a harmadik általánosba járó unokám, ha újságot olvastatok vele, hogy időnként megtorpan egy-egy szó kimondása előtt. Ellenben bármely írás elolvasása után, szabatosan elmondja annak tartalmát, mert megérti azt, amit olvas. Ugyanis kertelés nélkül megkérdezi, ha egy szót nem ért. Az azért még nem várható el egy gyerektől, aki jövő január másodikán lesz kilenc éves, hogy a napilapokban használatos valamennyi zsurnalisztikai kifejezést megértsen.
Olvasgatom a cikkeket, meg a hozzászólásokat és néha elképedek, ha a hsz-ből az derül ki, hogy az illető vagy nem olvasta el az írást, melyhez véleményt fűzött, vagy csak egy szó ragadt meg benne.
Neki is csak azt tudom mondani, mint az unokámnak, hogy ismétlés a tudás atyja.
Könnyítésként időnként napilapok helyett áttérünk sütemény receptek olvasására is, és Csengével el is készítjük a süteményt. Ez arra is jó, hogy számoljunk is.
Elvégre a matematika ismerete is alapkövetelmény.
A bejegyzést írta: Yolla
Hozzászólások
időrendi sorrend
Szótagolás helyett kép olvasás... Hát ez nekem se igazán ment. Vagyis nem értettem mit akarnak ezzel elérni. Csak sejtésem volt, hogy felgyorsult világunkban nincs idő makogásra, szótagolásra... De ha egyszer az olyan jó volt valamikor? Még mindig emlékszem rá! Aztán már szinte követhetetlen volt az egész és én feladtam...