újabb események régebbi események további események
09:22
wXavBLqjCthMSuKG regisztrált a weboldalra
12:27
Tündér módosította a naplóbejegyzését
12:26
Tündér új bejegyzést írt a naplójába
02:01
Pinupduzk regisztrált a weboldalra

112 avagy a segélyhívó központ

Látogatók száma: 58

Más szemmel nézni a világot, átértékelni a dolgokat. Képesek vagyunk rá?

Itt ülök a kanapén és gondolkozom... Annyi gondolat cikázik bennem, de vajon kinek mondhatnám el? Hirtelen ötlettől vezérelve, fogtam magam, regisztráltam és írok. De miről? És hogyan? Hogyan fogalmazhatnám meg a bennem rejlő kérdéseket, gondolatatokat. Na puff neki, szóismétlés. Első írásom...én nem vagyok olyan profi mint anyu...és nem is leszek soha...és sok pontot teszek állandóan. Ez így nem jó. Újratervezés.
Az emberek vajon elgondolkodtak már azon, hogy milyen lehet egy-egy élethelyzetben helyt állni?
Milyen nyomással kell szembenézniük nap mint nap a mentősöknek, rendőröknek, tűzoltóknak és a többi segítséget nyújtó szervezeteknek? Minden tiszteletünk őket illeti, hiszen életet mentenek kockáztatják a saját épségüket értünk. Na de mi a helyzet azokkal akik ezt mind elősegítik, hogy telefonról telefonhoz kapcsolják az adott esetet, amikor egy ember életét csak pár másodperc választja el a haláltól. Intézkedni kell gyorsan és azonnal. Hogyan is zajlik ez? Ha megtörténik a baj, rögtön a telefonhoz nyúlunk, tárcsázzuk a mentőket. Sokan nem tudják, én is mai napig találkozom olyan emberekkel akik miután kimondom, hogy 112, csak néznek rám nagy szemekkel, hogy :"Az már meg mi?"
Nos 2014. szeptember 9-én hivatalosan is megtörtént az új Egységes Segélyhívó Rendszer (ESR) átadása. Az országban két ilyen központ van mégpedig Szombathelyen és Miskolcon .
Tulajdonképpen ez egy diszpécser központ, az emberek ülnek egy székben, fejükön a fülhallgató és a mikrofon. Ha megcsörren a telefon, megnyomnak egy gombot és már beszélhetnek is. Egyszerűnek tűnik igaz? Pedig nem az. Rengetegen nem látnak a dolgok mögé. Az emberek élnek a saját kis világukban, mindig mindent képesek vagyunk jobban csinálni mint bárki más. Legalábbis ezt hisszük. Valójában szörnyen nehéz ez a munka.Na de boncoljuk ki egy kicsit jobban ezt a témát.
Adott egy ember, ott dolgozik a telefonközpontban. Bemegy, leül a gépe elé, felveszi a fülhallgatóját és vár. Várja, hogy csörögjön a telefon, napi 8 órában.
Könnyű ugye? Nézzünk egy példát:
Megtörténik a baj, az ember egyből a telefonjához nyúl, tárcsázza a mentőket. A bejelentő érthető módon kétségbeesett. Nem tud józanul gondolkozni. Kicsörög a telefon, a bejelentő elkezdi a mondandóját belesűríteni pár szóba :
- Azonnal küldjenek mentőt, édesanyámnak rohama volt, itt fekszik vérbe fagyva.
Nos...ilyen esetben az ember automatikusan elkezdi lepörgetni magában a képet,az eseményeket. Elszörnyed,lesápad,sajnálatot érez. Így van ez általában mindenkivel, ha látjuk a médiában a szörnyebbnél szörnyebb baleseteket, halálokat. Leblokkolnak.
Ez az amit maga az operátor nem tehet meg! Nem eshet kétségbe, neki életet kell menteni azzal, hogy mihamarabb kikérdezi a bejelentőt és azonnal küldi a segítséget.
Nehéz ilyen helyzetben megnyugtatni a bejelentőt, hiszen teljesen pánikban van.Fontos, hogy lényegre törően, tőmondatokban, érthetőén és határozottan beszéljünk az operátorral, mert ha háromszor kell elismételni például a lakcímet, azzal is telik az idő, a segítség pedig még el sem indult.
Ez csak egy a számtalan eset közül amikor helyt kell állnia az operátornak. Vannak ennél súlyosabbak, megrázóbbak is.
A tisztelet őket is megilleti, hiszen nap mint nap ember életeket mentenek. Ha csak 3 másodperccel később küldi el az adatlapot, lehet valaki belehal. Nagy súly van rajtuk és ez lélekben meg is töri az embert.
Becsüljük és tiszteljük az ő munkájukat is, akik “csak” a monitor előtt ülnek, hiszen néha rájuk van a legnagyobb szükségünk.
Mielőtt pedig negatív kritikával illetnénk az ott dolgozó embereket, képzeljük el magunkat abban a helyzetben és tájékozódjunk. Egyáltalán nem biztos, hogy képesek lennénk elvégezni ezt a munkát.

A cikket írta: samantra

3 szavazat

Hozzászólások

Megjegyzés:

időrendi sorrend

megtekintés Válasz erre:

Én úgy gondolom, hogy mindenki munkája fontos, így azoké is akikre felhívtad a figyelmet! Viszont bőséggel vannak olyanok is, akik azt sem tudják miért veszik fel a fizetésük, csak éppen közel állnak a húsos fazékhoz!

Üdv.
Feri

Az ilyen emberek valódi élősdiek, szégyellhetnék magukat.

megtekintés Válasz erre:

Én úgy gondolom, hogy mindenki munkája fontos, így azoké is akikre felhívtad a figyelmet! Viszont bőséggel vannak olyanok is, akik azt sem tudják miért veszik fel a fizetésük, csak éppen közel állnak a húsos fazékhoz!

Üdv.
Feri

Így van! :) Egyetértek.
Üdv.
 
Én úgy gondolom, hogy mindenki munkája fontos, így azoké is akikre felhívtad a figyelmet! Viszont bőséggel vannak olyanok is, akik azt sem tudják miért veszik fel a fizetésük, csak éppen közel állnak a húsos fazékhoz!

Üdv.
Feri

megtekintés Válasz erre: zsoltne.eva

Köszönjük a cikket, kedves Samantra!

Igen hasznos információk ezek, mert ha megtörténik a baj, anélkül, hogy a hátteret ismernénk, hálát érzünk azok iránt az emberek iránt, akik a segítségünkre siettek, mert tény és való hajlamosak vagyunk bepánikolni. Ezt saját magamon tapasztaltam. Ne kerüljön többet rá sor! A gyors intézkedésért minden tiszteletet megérdemel a vonal túlsó végén ülő.

Írj máskor is, akár más témában, szívesen olvaslak.

Puszi, Éva

Köszönöm szépen a véleményt, tervezem a továbbiakban is egy-két szösszenetet írni.
Puszi.
Köszönjük a cikket, kedves Samantra!

Igen hasznos információk ezek, mert ha megtörténik a baj, anélkül, hogy a hátteret ismernénk, hálát érzünk azok iránt az emberek iránt, akik a segítségünkre siettek, mert tény és való hajlamosak vagyunk bepánikolni. Ezt saját magamon tapasztaltam. Ne kerüljön többet rá sor! A gyors intézkedésért minden tiszteletet megérdemel a vonal túlsó végén ülő.

Írj máskor is, akár más témában, szívesen olvaslak.

Puszi, Éva

megtekintés Válasz erre: Anyu

Kedves Samantra!

Én is örülök hogy itt vagy köztünk!Köszönjük a cikkedet! Jó néha belátni a színfalak mögé.Bepötyögve csak egy szám :112,de mi minden van mögötte!
Puszi
Anyu

Így van. Köszönöm szépen a pozitív véleményt!
Puszi
Kedves Samantra!

Én is örülök hogy itt vagy köztünk!Köszönjük a cikkedet! Jó néha belátni a színfalak mögé.Bepötyögve csak egy szám :112,de mi minden van mögötte!
Puszi
Anyu

megtekintés Válasz erre: Sanda

És a sebészek például?

Ha csak megremeg a kezük, és egy centivel arrébb vágnak?

Én mindig mondom, hogy ha én hibázom, "csak " az emberek pénztárcája bánja, de
legalább nem ölök meg senkit:-)

Én ugyanúgy tiszteletben tartom az ő munkájukat is, de jelen esetben a 112 operátoraira fektettem nagyobb hangsúlyt. Lehet itt nagy szavakkal dobálózni, viszont csak arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy nagy nyomás van rajtuk is. Ez nem feltétlen azt jelenti, hogy ők bárkit is megölnek azzal, hogy nem veszik fel időben a telefont. Szigorú szabályokhoz vannak kötve.
Köszönöm a véleményt. :)
És a sebészek például?

Ha csak megremeg a kezük, és egy centivel arrébb vágnak?

Én mindig mondom, hogy ha én hibázom, "csak " az emberek pénztárcája bánja, de
legalább nem ölök meg senkit:-)
Kedves Samantra!

Köszönjük a cikket, nagyon hasznos volt és köszönjük azt is, hogy ezáltal bepillantást nyerhetünk ebbe a nagyon szép, de írásod szerint kicsit alulértékelt szakmába. Az emberek nagy része lehet, tényleg nem is sejti, milyen nehéz feladatot látnak el a telefonos operátorok, hogy néha egy hang a vonal végén talán életet ment.
Ha van kedved, írj még nekünk bővebben erről!
Egyúttal üdvözlünk közöttünk, érezd jól magad nálunk! Ha bármilyen kérdésed van, keress engem üzenetben bármikor!

Pussz,

Tündér
Feleségek.hu csevegő

Online felhasználók:

Privát csevegő béta

Csevegő partnerek: