KRESZ Indiában
Látogatók száma: 37
KRESZ Indiában
Sose panaszkodjunk arra, hogy milyen nálunk a közlekedési morál. Megtaláltam a neten a jelenleg érvényes „szabályokat,” és gondoltam, megosztom mindenkivel.
1.Minden úthasználóról feltételezik a halhatatlanságba vetett hitet.
2. Az indiai közlekedés éppen olyan szigorúan strukturált, mint a kasztrendszer. Az elsőbbség adásának sorrendje mindenkor a következő: tehenek, elefántok, kamionok, buszok, állami autók, tevék, teherautók, bivalyok, terepjárók, ökrös szekerek, magánautók, motorkerékpárok, motoros kerékpárok, motoros riksák, disznók, pedálos riksák, kecskék, áruszállító kerékpárok, talicskák, kerékpárosok, kutyák, gyalogosok.
3. Minden kerekes járművet a következő életbölcsesség szerint kell vezetni: Lassítani annyi, mint elakadni, fékezni annyi, mint felborulni, megállni annyi, mint elszenvedni a vereséget. Ez az indiai sofőr mantrája.
4. Autóduda használata:
Autók és kisebb járművek: rövid nyomkodások (sürgős) a hatalmat jelzik: kutyák, riksák és gyalogosok tisztuljanak az úttestről. Hosszú nyomkodások (kétségbeesett) a szembejövő járművet szólítják meg: Túl gyorsan megyek ahhoz, hogy megálljak, ezért ha nem lassítasz, mindketten meghalunk. Rendkívüli esetekben villogni lehet a fényszórókkal. Egyetlen (idegbeteg) dudálás: Megláttam valakit India egymilliárd lakosából, akit felismertem – Egy madár van az úton (ennél a sebességnél átrepülhet a szélvédőmön) – vagy, már több perce nem nyomtam meg a dudámat.
Kamionok és buszok: Kb. 12,5 tonna vagyok, és nem áll szándékomban, hogy megálljak, bár nem is tudok.
5. Valamennyi manővert, a duda használatát és az elkerülő hadmozdulatokat az utolsó pillanatra kell hagyni.
6. Biztonsági övek hiányában az utasok virágfüzéreket viselnek, és ezeket mindenkor rögzíteni kell.
7. Elsőbbség adása:
Elsőbbséget a balról érkező jármű élvez. Úgyszintén a jobbról érkező, és az is, aki középen halad.
A forgalom irányától függetlenül mindenki arra törekszik, hogy az úttest közepét foglalja el.
8. Körforgalom: Ilyen nincs Indiában. Ami annak látszik, annak nincs semmi szerepe a forgalom irányításában.
9. Az előzés kötelező. Minden mozgó jármű köteles megelőzni minden egyéb mozgó járművet, akkor is, ha éppen most előzött meg téged. Előzés csak megfelelő körülmények között történhet. pl. szembejövő forgalom esetén, beláthatatlan kanyarokban, útkereszteződésekben, falvak/városok közepén. Az autód és a másik autó között nem lehet több, mint 2 centiméter; kerékpárok és gyalogosok esetében 1 centiméter.
10. A nirvánát frontális ütközéssel lehet elérni.
11. Tolatás nincs, mert egyetlen indiai járművön sincs hátramenet.
A cikket írta: Müszélia
Hozzászólások
időrendi sorrend
Válasz erre: Müszélia
szia Flo,
sajnos nem. a neten szemezgettem, és lefordítottam, mert gondoltam, másnak is érdekes lehet.
de beszéltem már többekkel, akik jártak indiában, és hasonlókat meséltek.
kb. ez van rómában is, ez személyes tapasztalat.
Az olasz közlekedésről már többet hallottam én is.
Van a Spektrumon Indiáról egy sorozat. Ajánlom figyelmed, ha érdekel ennek az országnak a 21. századi mindennapjai.
Flo
Válasz erre: Flower
Szia!
A tapasztalataid osztottad meg? Ehhez képest én a béke földjén közlekedem.
Flo
sajnos nem. a neten szemezgettem, és lefordítottam, mert gondoltam, másnak is érdekes lehet.
de beszéltem már többekkel, akik jártak indiában, és hasonlókat meséltek.
kb. ez van rómában is, ez személyes tapasztalat.
A tapasztalataid osztottad meg? Ehhez képest én a béke földjén közlekedem.
Flo