újabb események régebbi események további események
09:22
wXavBLqjCthMSuKG regisztrált a weboldalra
12:27
Tündér módosította a naplóbejegyzését
12:26
Tündér új bejegyzést írt a naplójába
02:01
Pinupduzk regisztrált a weboldalra

Nincs egy jó szavam...

Látogatók száma: 61

Ez most nem novella, vagy vers, hanem panasz. Igen, panaszkodni akarok a Zalavolánra! Minden okom meg van rá.

Először is március negyedikétől megszüntették a munkaszüneti napokon közlekedő járato-kat Gutorföldére, erre a vonalra esik az én falum is. Ez, ugye önmagában nem lenne baj, de a decemberi menetrendváltás óta nem áll meg nálunk a vonat. Így már húzós nem? Vasárnap és munkaszüneti napokon – vagyis március idusán például három napon át, mert a Zalavolánnak mindhárom nap ünnep volt – nem lehetett bejutni Zalaegerszegre. Jó mi? Akinek nincs autója, az sehova se akarjon menni.
Viszont kitalálták, hogy ráhordják az utasokat a vonatokra, a szomszédos falu vasútállomásra. Vagyis: lejön a busz Egerszegről 18km-t, hogy aztán a két falu közt ingázzon napjában négyszer, utanként 4-4km-t, majd műszak végén, sicc! vissza a garázsba!
Ja, hogy a vasárnapi közlekedés azért szűnt meg, mert nem volt gazdaságos? Nem baj, logikus, hogy ez van helyette, nem?
Aztán a másik dolog! Múlt szombaton úgy akartam bemenni dolgozni, hogy busszal át a másik faluba és onnan másfél óra múlva vonattal Egerszegre. A közbenső időt a közösségi házban kívántam eltölteni. Ehhez képest a dolog úgy módosult, hogy biciklivel voltam kénytelen átmenni, mert a busz – nem hiszitek el! – 11perccel előbb ment el, mint ahogy a menetrend írja…! Tudom is hogy miért! Hivatalosan fel kéne mennie az egyik közbeeső község felső részébe, de nem tette meg, mert nem volt leszálló. Hogy esetleg felszálló lett volna? Szombat este, az utolsó buszra? Ugyan, kit érdekel! A sofőr nagy úr ám…!
Így tekerhettem oda, vasárnap meg munka után vissza. Mit mondjak… a szállingózó hóban, jeges úton, sötétben, alkalmanként elvakítva a szembe jövő autósok fényszóróitól – lakott területen belül is! - igazi élmény volt!
Hozzáteszem, vasutas vagyok, jegyvizsgáló. Tudom mit jelent a menetrend. Ilyen önkényes megálló kihagyásért a vasútnál röpülnék én is, meg a mozdonyvezető is.
Visszatérve a Volánra: még nem is említettem, hogy amikor a férjem szándékozott átmenni ügyintézni – mert ugye két falu a polgármesteri hivatala odaát van, közös épületben – busszal, mi mással, akkor a busz egyszerűen nem állt meg. Hiszen hétköznap délelőtt nem szokott felszálló lenni…!
Az már csak bónusz, hogy Zalaegerszegen, a buszvégállomáson mindig a felénk közlekedő buszokkal van a legtöbb gond. Nem állnak be időben, hanem jó tíz perccel indulás után; nem mondják be, hogy hülye utas, a buszod nem onnan indul, ahol várod, hanem egy másik kocsiállásról, és amikor lemaradok, még nekem kell ötleteket adnom, hogyan oldják meg a helyzetet; és amikor sokan várnak már az istennek se nyitná ki a másik ajtót, hogy a bérletesek felszállhassanak, és ne fogják a sort, és még sorolhatnám.
Ugyanez a MÁV-nál úgy zajlik, hogy a vonat indulás előtt minimum tíz perccel ott áll a peron mellett; ha máshonnan megy, mint a kiírás, akkor a hangos szépen bemondja; ha lemarad valaki visszaváltják a jegyét, vagy elviszik a másik vonattal. Ez így kulturált dolog.
És most itt van a legújabb Volános eset…!
Ez már az egész Zalavolánra vonatkozik: a korábban elmenő buszról írtam egy panaszos levelet a menetrendi osztály vezetőjének e-mail címére. Ki sem találjátok mi történt! Visszajött a levél, hogy hibás a cím! A honlapjukról néztem ki… időnként frissíthetnék…
Csak tudnám, hol és hogyan reklamáljak…
Na, de ahogy szegény Cserháti énekelte: „nem sírok, ne félj, csak erős ez a szél, attól könnyezem.” Már mint a menetszéltől a biciklin… „és a forró búcsúkönny megfagyott az arcomon.”
De azért sem adom fel! Szeretek vidéken lakni.
Végezetül egy jó tanács annak, aki mostanában gondolkodik azon, hogy esetleg leköltözik: mindennek, a legapróbb dolognak is, nézzen jól utána!

A cikket írta: Arkady

4 szavazat

Hozzászólások

Megjegyzés:

időrendi sorrend

megtekintés Válasz erre: Arkady

Kedves Yolla!

Nem tudom nálatok, hogy dolgoznak a kollegák, de nálunk ha késik a gyors, akkor felhívjuk az aktuális menetirányítást és megmondjuk, hogy lenne leszálló ezen és ezen az állomáson, legyen szíves a csatlakozás megvárni. És megvárja, talán csak a GYSEV-es gyorsok nem várnak öt percnél tovább. Sőt! Megvallom tettem olyat, hogy nyáron egy este Rédicsről visszafelé jövet, Lentiben futott egy család meg egy idős pár a vonathoz, amin dolgoztam. Kiderült, hogy az utolsó busz nem jött. Már a vonaton derült ki, hogy a család Zalalövőre megy. A gond csak az volt, hogy a Lövő felé közlekedő utolsó vonat menetrend szerint elmegy, mielőtt a rédicsi beérne. De amikor elmondtam, mi történt a menetirányítás megvárakoztatta a vonatot.
Amúgy pedig igaz, sajnos, amit a felső vezetésről írtál.
Üdvözlettel: Arkady

Kedves Arkady!

1988-ban többször ott kellett Kál-Kápolnán töltenem az éjszakát, és amikor egy részeg pasi zaklatott, betelt a pohár és akkor vettem meg az első kocsimat, azóta, ha lehet, nem járok vonattal. Amíg dolgoztam - már nyugdíjas vagyok -, ha olyan városba kellett mennem, ahová intercity ment, azzal mentem, mert kényelmesebb, mint vezetni.

Üdv: Yolla

megtekintés Válasz erre: Yolla

Kedves Arkady!

Nem akarok ünneprontó lenni, de a MÁV sem áll a helyzete magaslatán. Nekem Kál-Kápolnán kell leszállnom a Miskolci gyorsról, ott átszállni a kispirosra, és a vasútállomásról majd begyalogolni 6 km-t a falunkba, merthogy a Volán és a MÁV képtelen a járatait összhangba hozni. És ha késik a gyors, akkor is elengedik a kispirost, és én várhatok az állomáson reggelig, hallgathatom az illuminált utasok szövegét.
Amikor besokalltam, vettem egy Trabantot és 1988-tól kocsival járok.
Lehet, hogy nem tudják a MÁV munkatársai, de a központban nyüzsögnek a fontos emberek, nagy pénzért, és semmihez sem érteknek, csak valakinek a valakijei, akiknek zsíros állást kellett adni.
Honnan tudom? Egyik haverom közlekedésmérnök, osztályvezető volt a MÁV központban és csoda dolgokat mesélt a nagyfőnökök hozzá nem értéséről.

Pussz: Yolla

Kedves Yolla!

Nem tudom nálatok, hogy dolgoznak a kollegák, de nálunk ha késik a gyors, akkor felhívjuk az aktuális menetirányítást és megmondjuk, hogy lenne leszálló ezen és ezen az állomáson, legyen szíves a csatlakozás megvárni. És megvárja, talán csak a GYSEV-es gyorsok nem várnak öt percnél tovább. Sőt! Megvallom tettem olyat, hogy nyáron egy este Rédicsről visszafelé jövet, Lentiben futott egy család meg egy idős pár a vonathoz, amin dolgoztam. Kiderült, hogy az utolsó busz nem jött. Már a vonaton derült ki, hogy a család Zalalövőre megy. A gond csak az volt, hogy a Lövő felé közlekedő utolsó vonat menetrend szerint elmegy, mielőtt a rédicsi beérne. De amikor elmondtam, mi történt a menetirányítás megvárakoztatta a vonatot.
Amúgy pedig igaz, sajnos, amit a felső vezetésről írtál.
Üdvözlettel: Arkady
 
Én is ott dolgoztam évekig, még veled egy városban is.. Bár akartam írni, hogy lehet, hogy személyesen ismerjük egymást, de ahogy néztem egy régi cikkedben, csak nem régen vagy a cégnél..

A Zala-Volán tényleg azt műveli, hogy náluk nem azt jelenti némelyik sofőrnél, hogy időben beáll, és az indulási időre kiadja a jegyeket, hanem, ha még szakadó eső is van, egy példa a sok közül, feltett lábakkal a vezető fülkében kivárja az indulási időt, vagy éppen mással traccsolnak, vagy csajoznak, és majd, indulási időben ráérnek beállni.
Némelyik információs a mi városunkban flegmán beszél az utasokkal.

Jómagam is többször tettem bejelentést ilyen-olyan esetben, de nekem eddig mindig válaszoltak..

Pl. amikor kőkemény mínuszokban a sofőr jégverem buszban szállította az utasokat, miközben ő egy szál pulcsiban ült bezárt fülkeajtó mögött, megírtam nekik, hogy a jegy árában a fűtés is szerepel, vagy majd kifizettetem velük megfázás esetén vagy a bérkiesést, vagy, ha táppénz alatt kirúgnak, akkor a kártérítést..

Rá két napra megjött a válasz, hogy az üzemvezető kivizsgálta az esetet, és megállapították, hogy a fűtőtest nem volt rossz, hanem a gépkocsi vezető "elfelejtette" bekapcsolni a fűtést... (Néha még ok is van rá, ha valahol sofőrök spórolnak az üzemanyaggal..) - Tisztelet a kivételnek, és a becsületnek!

Vagy... nem egy sofőr, a dohányzási törvényre fittyet hányva bent dohányzik a buszban, elárasztva az egész utasteret cigarettafüsttel, és amikor rászóltam, hogy bocsánat, de súlyos tüdőbeteg vagyok, és pont a sok év passzív dohányzás tette tönkre a tüdőm, azt mondta, ha nem tetszik, le lehet szállni a buszról!

Be is jelentettem!

... és még számtalan panasz van rájuk..

Bizony, ahogy Imi írja, a Rokonok című novella a mai napig is aktuális... annak idején abból írtam az érettségi írásbelim.. Talán az a novella azért ment könnyen, mert azóta sem vesztett az aktualitásából a cselekmény...

Csak rokonok kapnak állást, ez a mai napig így működik az országban, már a közmunkához is ismeretség kell, és senki nem ért semmihez. A "panamázásról" már nem is beszélve.. - ahogy a novella is megfogalmazza..

megtekintés Válasz erre: Yolla

Kedves Arkady!

Nem akarok ünneprontó lenni, de a MÁV sem áll a helyzete magaslatán. Nekem Kál-Kápolnán kell leszállnom a Miskolci gyorsról, ott átszállni a kispirosra, és a vasútállomásról majd begyalogolni 6 km-t a falunkba, merthogy a Volán és a MÁV képtelen a járatait összhangba hozni. És ha késik a gyors, akkor is elengedik a kispirost, és én várhatok az állomáson reggelig, hallgathatom az illuminált utasok szövegét.
Amikor besokalltam, vettem egy Trabantot és 1988-tól kocsival járok.
Lehet, hogy nem tudják a MÁV munkatársai, de a központban nyüzsögnek a fontos emberek, nagy pénzért, és semmihez sem érteknek, csak valakinek a valakijei, akiknek zsíros állást kellett adni.
Honnan tudom? Egyik haverom közlekedésmérnök, osztályvezető volt a MÁV központban és csoda dolgokat mesélt a nagyfőnökök hozzá nem értéséről.

Pussz: Yolla

Bizony,még sokáig aktuális lesz Móricz Rokonok- ja.
 
Szia kedves Arkady!

Igenis tegyél panaszt a Volánnal szemben! Na, és ha bringával közlekedsz? Akkor vegyél fel láthatósági mellényt, mert még a zsarukkal is meggyűlik a bajod?

Üdv. István
Kedves Arkady!

Nem akarok ünneprontó lenni, de a MÁV sem áll a helyzete magaslatán. Nekem Kál-Kápolnán kell leszállnom a Miskolci gyorsról, ott átszállni a kispirosra, és a vasútállomásról majd begyalogolni 6 km-t a falunkba, merthogy a Volán és a MÁV képtelen a járatait összhangba hozni. És ha késik a gyors, akkor is elengedik a kispirost, és én várhatok az állomáson reggelig, hallgathatom az illuminált utasok szövegét.
Amikor besokalltam, vettem egy Trabantot és 1988-tól kocsival járok.
Lehet, hogy nem tudják a MÁV munkatársai, de a központban nyüzsögnek a fontos emberek, nagy pénzért, és semmihez sem érteknek, csak valakinek a valakijei, akiknek zsíros állást kellett adni.
Honnan tudom? Egyik haverom közlekedésmérnök, osztályvezető volt a MÁV központban és csoda dolgokat mesélt a nagyfőnökök hozzá nem értéséről.

Pussz: Yolla
 
Szia Arkady!
A menetrend hazánkban TÁJÉKOZTATÓ JELLEGŰ, nem kötelező érvényű.
Japánban már mondott le a közlekedési miniszter, mert késett a vonat két percet. Igaz, ott két perc késés több ezer ember halálát jelentheti, ha nincs azonnali beavatkozás. És az is igaz, hogy a miniszter lemondása a vonatközlekedés miatt történt és nem a buszközlekedésről.
Ha a Zalavolán autóbusz vezetőjének másnap már nem kellett volna bemenni dolgozni, akkor a többi sofőr egész biztos útba ejtené a jövőben az összes falut, ami a menetrendjében szerepel, ha van felszálló, ha nincs!
Ideje lenne ha mindenki tisztába lenne a kötelességeivel. Jó lenne az is, ha vezetők nem pálfordulásuk szerint kapnák a kinevezésüket, hanem szakképzettség és rátermettség szerint.

Mi a különbség Japán és Magyarország között?
Japán a mosoly országa, Magyarország meg kész röhej!
pusz
Juli
Szia Arkady!

Nem költözök! De le a kalappal előtted ezért a cikkért. Sehol egy indulatszó! Belőlem azért néha kikívánkozott, pedig a szenvedő alanya te voltál, vagy...

Pussz,
Éva

Ui... Osszam? Ne osszam meg a facebookon? Legalább mások is olvassák!!!
Feleségek.hu csevegő

Online felhasználók:

Privát csevegő béta

Csevegő partnerek: