újabb események régebbi események további események
18:38
Horoszkóp módosította a naplóbejegyzését
16:45
Új kérdést került be a Kérdezd a férfit menüpontba
16:06
Új cikk került a "Titkaink egymás között" rovatba
11:04
Ilpaki új bejegyzést írt a naplójába
11:02
Ilpaki új cikket töltött fel
18:32
Horoszkóp új bejegyzést írt a naplójába
17:26
Horoszkóp módosította a naplóbejegyzését
11:54
Ilona új bejegyzést írt a naplójába
23:22
Ilpaki új bejegyzést írt a naplójába
23:21
Ilpaki új cikket töltött fel
12:22
Tündér új bejegyzést írt a naplójába
12:19
KiralyCsilla1965 új bejegyzést írt a naplójába
15:12
Vortexdmo regisztrált a weboldalra
14:42
Stanmoretnm regisztrált a weboldalra

Legyél Te is pilóta!

2011. szeptember 12. - Látogatók száma: 54

Egy különleges ajánlatnak köszönhetően, és a "Legyél Te is pilóta" csomagnak hála, egy gyorstalpaló elméleti oktatás után segédpilótácskaként felszállhattam egy Cessna C152-es egymotoros repülővel. Helyszín: Miskolc, Miskolci Repülő Klub.

Szombaton volt A nap, a nagy nap! Bakancslistán jöhet egy pipa a "repcsit vezetni" mellett.

Párommal délután 3-ra megérkeztünk a Repülőtérre.
Hála a kedves bográcsozó embereknek egy kisebb tömeghez irányítottak, ahol megismerhettem alkalmi oktatómat. Természetesen én és az oktatás volt alkalmi :)
Egy körülbelül fél órás ppt-s anyag segítségével betekinthettem elméletben a repülőgépek működésébe, motorikus felépítésébe, fontos tudnivalókat, egyéb paramétereket tudhattam meg, egy kis áramlástannal, fizikával fűszerezve.....egyszóval a repülés- és/vagy vezetés alapjaiba ugrottunk egy fejest. Volt ott csomó, meg cm3, meg sebességmérő....ésatöbbi.
Mit is jegyeztem meg -így nagyhirtelen-. Az biztos, hogy kb. 500 kg-os a gép, s ha jól emlékszek, kb. 700 kg szállítására alkalmas. Talán 110 csomó a végsebessége, és -ha ez egy értelmes mondat- mágneses a gyújtása. Van 4 gyertyája, melyek külön-külön vannak a mágnesekhez kapcsolva, méghozzá össze-vissza, a fokozottabb biztonság érdekében. Tegyük fel, elszáll 2 gyertya, még mindig maradt kettő. Az is fix, hogy Shell 100-as üzemanyaggal megy, amit a szárnyakban tárolnak, onnan folyik le a motorhoz. Van egy csomó mutatója, meg mérőkéje, amik nevét már nem tudom, de tudom, melyiket, mikor, miért kell figyelni :)
S mire kell fokozottan ügyelni? Felszállás előtt alaposan átvizsgáljuk a gépet. A teljesség igénye nélkül: Megnézzük a főkapcsolót, egy kis kallantyút az ülés előtt, hogy nyitva, vagy zárva van-e, talán az üzemanyaghoz van köze és felszállás előtt nyitva állásba kell lennie :), majd ellenőrizzük az olajszintet, a géptestet. Átvizsgáljuk a kerekeket, a teleszkópos rendszert, a lapátokat, a kormányzárakat és valami nyüzsögét, ami tulajdonképpen csupán a gép földhöz való rögzítését szolgálja :)
Amikor beülünk, "csekkoljuk" a műszerfalon lévő mérőket, rádiót is, szélvédőt is, ajtókat is....egyszóval mindenki biztonsága érdekében átnyálazzuk a fontosabb elemeket.

Felszállás előtt kedves oktatómmal közöltem, hogy tériszonyom van, mire Ő "Nekem is, de a pilóták kb. 70%-ának tériszonya van." Ez megnyugtató hír, gondoltam.

2011. szeptember 09-én, kb. 15:40......az első repülésem.
Mindenki és minden indulásra kész állapotban. Felvettük a fejhallgatókat, a továbbiakban azon keresztül kommunikáltunk egymással és a "toronnyal" :) Hangzásra teljesen olyan, mint a filmekben....állati jó. (Már az oktatás alatt "megkaptam", hogy a filmes jeleneteket felejtsem el :) )
Elgurultunk az induláspontig, még egy utolsó motorpörgetős ellenőrzés, aztán indulatba jöttünk :) Engedélyt kértünk, kinyomtam a gázt, egy-két apró kormánymozdulat, és már fent is voltunk a magasban (kb. 6-700 méter). Röpke ismerkedés testközelben a kormány "finomságával". Hihetetlenül apró mozdulatokra is reagál a gép, és meglepően könnyű manőverezni. Valahogy "érzed". Kiszúrtunk egy biztos pontot, bemértük a horizont és a műszerfal közti távolságot, majd azt kellett megpróbálnom tartani, apró igazításokkal, manőverezéssel. Nem nagyképűségből, de szerintem jól ment. "Ráéreztem" :)
Nem féltem, csupán izgatott voltam. A mélységet sem érzékeltem, nem volt ijesztő, nem úgy, mint egy 2. emeleti panel erkélyén :)
Ereszkedtünk, emelkedtünk, dőltünk, fordultunk.....élveztem. Fura érzés, ahogy ez a minimális G erő, már hogyan hat a testre. Néha, mintha izomlázat éreztem volna.
Maga a látvány csodálatos volt. "Madártávlatból" Miskolc olyan volt, mint egy terepasztal, telis-tele makettekkel. A vár, a fürdő, az egyetem.....úgy tűnt, minden csak egy karnyújtás, megszűnik a távolság, a határok elmosódnak, kinyílik a világ.
Szinte leírhatatlan, elmondhatatlan, fantasztikus.
Oktatóm kérdezte milyen érzés....mire én, ebbe bele lehet szeretni, erre ő....nos, vagyunk ezzel páran :D -gondolom-.
Miután mindketten meggyőződtünk arról, hogy nem zavar -fizikailag sem- a kissé erőteljesebb helyzetváltoztatás, nagyobbat dőltünk, hogy érezzem. Isteni volt.
A leszállás simán ment, ahogy "tanultuk" először a "fenekét" tesszük le, hogy kíméljük az első, teleszkópos futóművet, teljesen kitoltam a féklapátokat, a gázból fokozatosan vettünk vissza, mintegy kiéheztetve a motort.

A szakma szerint született pilótacsaj vagyok :D -persze, ezt mindig is tudtam-
Azt hiszem ezt a megszállottságig lehet imádni :)
Ez nem hatalom érzés, nem ura vagyok a gépnek....együtt mozgunk, eggyé válunk. Érzem az áramlatot, az erőt, és élvezem a szabadságot.
Persze ebből sosem elég, talán kijelenthetem, hogy ebben az életemben nem ez volt az utolsó repülős kalandom. (szemezgetek a honlapjukon lhmc.hu a sárkányrepüléssel, vitorlázórepüléssel, tandemugrással....de csak szépen sorjában)
Talán menthetetlen lettem, és beiratkozok egy pilótaképzőre is ;)

A lényeg, ajánlom mindenkinek, hogy legalább minimum egyszer adja át magát ennek a csodálatos élménynek! Nem szükségeltetik hozzá semmilyen előképzettség, erre magam vagyok az élő példa :)

Készült kisvideó is, amit linkelek:
http://www.youtube.com/watch?v=OrYCyNoJ87k
http://www.youtube.com/watch?v=az2SNHmEP64

Élvezzük együtt a videót, én még az unokáimnak is ezt fogom mutogatni, mondván...."Látjátok kisunokáim, a nagyi milyen kemény csaj volt hajdanán?!"

Köszönöm, hogy megoszthattam Veletek! Kívánom, hogy mindenki járjon a felhők között, aztán, amint lehet repüljünk a Miskolci Repülő Klub-nál ;)

A cikket írta: Zsizsik

10 szavazat

Hozzászólások

Megjegyzés:

időrendi sorrend

2011. szeptember 24. 22:20

megtekintés Válasz erre: Zsizsik - 2011. szeptember 24. 21:47

öööö....ha Te mondod :D

Én hát. :)
2011. szeptember 24. 21:47

megtekintés Válasz erre: Virág - 2011. szeptember 24. 20:06

Bátor és vagány csaj vagy! :)

öööö....ha Te mondod :D
2011. szeptember 24. 20:06

megtekintés Válasz erre: Zsizsik - 2011. szeptember 24. 11:49

:D az volt, csak félelem nélkül
Puszillak, Zsizsik

Bátor és vagány csaj vagy! :)
2011. szeptember 24. 11:49

megtekintés Válasz erre: Virág - 2011. szeptember 23. 18:44

Félelmetesen jó lehetett! :)

Puszik! V.

:D az volt, csak félelem nélkül
Puszillak, Zsizsik
2011. szeptember 23. 18:44
Félelmetesen jó lehetett! :)

Puszik! V.
2011. szeptember 15. 09:03

megtekintés Válasz erre: Postáska - 2011. szeptember 15. 07:48

Huhuhúúú félelmetes. Plexi van a lábad alatt. Azt mondja a pasi: nézz le, akkor jobb lesz. Hát paff lettem rögtön. Attól a pillanattól féltem csak igazán. Végig. Kb. fél óra volt. De tíz évet öregedtem....
Pussz

:D pedig állati jó lehetett, bevállalnám, akár öregedéssel együtt is :)
2011. szeptember 15. 07:48

megtekintés Válasz erre: Zsizsik - 2011. szeptember 14. 22:21

oké, vigyázok és mesélek, amint lesz újabb repülős kalandom. Helikopter már volt....na ezért most irigykedek :)
Puszi, Zsizsik

Huhuhúúú félelmetes. Plexi van a lábad alatt. Azt mondja a pasi: nézz le, akkor jobb lesz. Hát paff lettem rögtön. Attól a pillanattól féltem csak igazán. Végig. Kb. fél óra volt. De tíz évet öregedtem....
Pussz
2011. szeptember 14. 22:21

megtekintés Válasz erre: Postáska - 2011. szeptember 14. 21:32

Repülj! Szárnyalj!
És majd meséld el. Nekem halálfélelmem lenne. Helikopter már megvolt. Jesszus....
Vigyázz magadra! Össze ne törjél.
Pussz:
P.

oké, vigyázok és mesélek, amint lesz újabb repülős kalandom. Helikopter már volt....na ezért most irigykedek :)
Puszi, Zsizsik
2011. szeptember 14. 21:32
Repülj! Szárnyalj!
És majd meséld el. Nekem halálfélelmem lenne. Helikopter már megvolt. Jesszus....
Vigyázz magadra! Össze ne törjél.
Pussz:
P.
2011. szeptember 12. 10:13

megtekintés Válasz erre: Orsolya - 2011. szeptember 12. 10:06

Szia zsizsik! Ez tök jó lehetett, szép élményekkel lettél gazdagabb! :)

Puszik Orsolya

Szia Orsikám!

Igen, de azért megpróbáltam egy csöppet átadni Nektek is :)

Puszi, Zsizsik
2011. szeptember 12. 10:12

megtekintés Válasz erre: Bianka - 2011. szeptember 12. 10:04

Még van kupon:)
http://www.bonuszbrigad.hu/Megkapod-eleted-adrenalinleckejet-Akrobatikus-vitorlazo-repules-Miskolcon-a-Borsod-Megyei-Repulo-Klubbal-12-500-Ft-ert-50-kedvezmeny?utm_source=Qponverzum&utm_medium=Qponverzum&utm_campaign=Qponverzum

Szia Bia!

Tudom, már naprakész vagyok :D
Egyenlőre most ez elég volt a családi kasszának, de beépülök, mint a tégla és repülgetni fogok, amikor csak tehetem. A vitorlázórepülés, meg a sárkányrepülés nem megfizethetetlen, a tandemugrásra egy kicsit még gyűjtenem kell :)

Puszi, Zsizsik
2011. szeptember 12. 10:06
Szia zsizsik! Ez tök jó lehetett, szép élményekkel lettél gazdagabb! :)

Puszik Orsolya
2011. szeptember 12. 10:04
Még van kupon:)
http://www.bonuszbrigad.hu/Megkapod-eleted-adrenalinleckejet-Akrobatikus-vitorlazo-repules-Miskolcon-a-Borsod-Megyei-Repulo-Klubbal-12-500-Ft-ert-50-kedvezmeny?utm_source=Qponverzum&utm_medium=Qponverzum&utm_campaign=Qponverzum
2011. szeptember 12. 09:53

megtekintés Válasz erre: Black Ice - 2011. szeptember 12. 09:53

Szia Zsizsik!

Szuper nagyon! RAPülni akarok :-)
5 csodás fénylő érte.

Pux. Üdv. Lacó

Szia Lacó!

Köszi, és hajráááá... ;)

Puszi, Zsizsik
2011. szeptember 12. 09:53
Szia Zsizsik!

Szuper nagyon! RAPülni akarok :-)
5 csodás fénylő érte.

Pux. Üdv. Lacó
Feleségek.hu csevegő

Online felhasználók:

Privát csevegő béta

Csevegő partnerek: