újabb események régebbi események további események
21:08
Tündér új bejegyzést írt a naplójába

Nyaralásunk Cerviában 3

Látogatók száma: 60

De végre leértünk és semmi baj nem történt. Már kezd világosodni és látok is valamit. Lassan rájövök, hogy még korántsem értünk le a hegy lábához, ugyanis bal oldalon sífelvonót látok, ami most ugye nyár lévén nem üzemel. Csodálatos tengerszem mellett kanyarodik az út. A másik oldalon a víz visszaveri a városka vagy falu part menti lámpáit. Lassan felkel a nap, sűrűsödik a forgalom. Felvidulok, meglátom az első pálmát! Kicsit satnya, kicsit ritkáska, de mégis pálma! :)
Egy kis parkolóban megreggelizünk, egy kávé , és indulunk tovább.
Széles, üres folyómeder mellett folytatódik az utunk. A közepén csordogál egy kis patakszerűség. Nagy kőgyűjtő vagyok, egyik éven lemásztam, ide mert nekem ugye onnan beljebbről kellett felvennem egyet, ahol a tavasszal bömbölve őrjöngő hólé, simára görgeti a szikladarabokat. Na, nem sokáig sétálgattam ott, mert pergő kiabálás hívja fel a figyelmemet, hogy oda nem szabad lemenni. A két rendőr hívó mozdulatokkal csalogatott kifelé. Miután felmásztam a derékmagasságú sziklatömbökön, még hallgattam egy kis olasz nyelvű szidást. Igaz, semmit sem értettem belőle. :-)))
A városok egymás után maradnak el mögöttünk.
Pontebba, Udinese, Pordenone, San Dona di Piave.
San Dona di Piave-nál valahol van egy emlékmű a Piave völgyében elesett magyar bakáknak. Isonzó ...Doberdo.. ha mondd ez valamit, gondolom vannak akiknek igen. Évek óta tervezzük, hogy visszajövünk ide lakókocsi nélkül, de még nem tudtunk rá sort keríteni! :( Pedig olyan jó lenne egy csokor virággal megemlékezni róluk. A rokonságunkban volt aki itt esett el az első világháború idején.
A pálmafák megsokasodtak, és a meleg is egyre nagyobb lett. Lassan elérjük Velencét, a cölöpökre épült várost. Olvastam, dagálykor egy részét elönti a tengervíz. Többször elmentem már mellette Apussal, de sosem jutottam be magába a városba.Most is csak a szélén kerülünk. Pedig de szeretnék egyszer elmenni a karneválra!
Már érezni a poshadt vízszagot. Az út egy hatalmas öblön megy keresztül. Posványos, sok helyen cölöpökhöz kötött ladikok. (hogyan mennek oda ki? úszva?) Jó lenne megállni és fényképezni, de a forgalom olyan nagy, hogy valószínűleg elsodornának, ha lassítanánk. Az öböl túlsó végén hajójavító műhelyek. Pár éve, hogy jöttünk hazafelé, mondom Apusnak, nézze azt a házat, olyan a teteje mint egy hajóhíd. Aztán egy kilométer után láttuk, hogy az, tényleg egy hajóhíd volt! :))) Szárazdokkban ott állt egy hatalmas hajó, és a tetők felett csak a hidat láttuk.
Ráfordulunk a Ravennai pályára.
Ravenna, Emilia- Romagna tartomány egyik legszebb városa, híres a mozaikberakásos kézműves remekeiről. Évek óta járunk erre a tájékra, de ez idáig csak egy kis pohárkát sikerült az öregemmel megvetetnem itt, pedig egy szép falitányérra vagy vázára is fáj a fogam. De az igazat megmondva rohadt drágák! :-( Nem a magyar pénztárcákhoz mérik őket! Viszont (lányok figyelem!) csodálatosan szép ezüst ékszereket tudnak készíteni féldrágakövekkel. A kedvencem az a lapis lazurittal díszített ékszerszett amit itt vásároltam magamnak. :-) Mivel ráérünk, kerülünk egyet és a városon át megyünk tovább.
Ahogy elhagyjuk a várost és közeledünk a tengerpart felé, egyre komorabb az idő. Mit mondjak, idén nem fogadott szépen az Adria! :-( Mire bejelentkezünk a kempingbe, rögzítjük a lakókocsit, felhúzzuk az elősátort, ideér a vihar is. Remélem holnap jobb idő lesz. Ebben az évszakban nem jellemzők ezek a viharos szelek. Még lemegyek a tengerpartra üdvözölni a vizet, majd főzök valamit gyorsan az öregemnek, mielőtt éhenhal. Ja, most jut eszembe, az egyik munkatársam is itt nyaral tőlünk kb. 80- 100 kilométerre.

A cikket írta: Babenko

6 szavazat

Hozzászólások

Megjegyzés:

időrendi sorrend

Igen, nekem mond valamit: "Isonzó ...Doberdo..." Apukám arra is járt (járt?) mint katona az első világháborúban. Sokat mesélt élményiről... Sokat látott, de nem irigyeltem tőle!
Csodás helyeken utaztatok át. Én is láttam sok szép várost Itáliában, voltunk Velencében, Ravennában, Riminiben rengeteg kagylót szedtünk, az unokáim kapták meg, azzal játszottak...
Szép út lehetett. Valóban "olcsó" ott nyaralni? Persze, bármivel elég drága odaérni... Sok helyen tankoltatok biztosan.
Élvezetes olvasni is róla, nem csak átélni.
katalina

megtekintés Válasz erre: Müszélia

nem jött össze sötétkék adria! sok helyen voltam, dubrovnik, cattaro, budva, becici, svety stefan, ulcinj, de mindig szürke volt, inkább zöldes szürke. montenegro is nagyon szép volt, a szerpentinek, amikor felmentünk cetinje-be. bármikor visszamennék.

Feltettem egy képet. A keretes. Azon látszik talán milyen színű a tenger amikor fúj a szél.

megtekintés Válasz erre: Babenko

Az Adria meg szeles időben sötétkék. Nézed, nézed és nem tudod pontosan megmondani milyen is a színe. :)

megtekintés Válasz erre: Müszélia

3.szor voltam Itáliábanm de sosem a tengernél. Úgy látszik, ez már kimarad az életemből. Az Atlanti óceán volt a legszebb Cornwallnál: olyan kék, mint a tinta.

megtekintés Válasz erre: Pinokkió

Az ide el is kell jönnivel van a gond:-(

Pinokkió! Annak is eljön majd az ideje, ha akarod!

megtekintés Válasz erre: Babenko

Nem legyél annyira negatív! Mi ezért az egy hét nyaralásért nem fizettünk annyit, mint otthon egy hét Balatonért. Csak ugye ide el is kell jönni.

Az ide el is kell jönnivel van a gond:-(

Köszönöm a meghívást, de mára már gatyarohasztó ismét a meleg, és úgy döntöttem a homokban heverészés, a tengerben pancsolás tökéletesen megfelel. Estére meg a vendéglős barátunkhoz vagyunk hivatalosak.:-)
Ja, és nagyon szép kagylókat találtam, majd viszek neked is.

;-)

megtekintés Válasz erre: Pinokkió

Én meg csak irigyen olvasok..., mikor látom én meg a tengert:-( Talán, ha majd fentről szagolom az ibolyát...

megtekintés Válasz erre: BanMagdi

Sajnálhatod Velencét, én nyáron ott szedtem kagylót!

Én meg most szedtem a tengerparton. Az éjjel nagyon sokat kisodort a víz.

megtekintés Válasz erre: Laura

Maradi arany párti vagyok. :)

Elfelejtettem szólni, hogy holnap estére foglaltattam nektek asztalt a Hotel Gambrinusban, itt találjátok: Via Lungomare Grazia Deledda 104.
Egyetek - igyatok bőven! ;-))))

Ja, és nagyon szép kagylókat találtam, majd viszek neked is.
Maradi arany párti vagyok. :)

Egyetek - igyatok bőven! ;-))))