újabb események régebbi események további események
22:11
Tündér módosította a naplóbejegyzését
22:10
Tündér új bejegyzést írt a naplójába
11:47

Utazások párommal 4

Látogatók száma: 23

Még mindig Anglia!

Olvasom a táblát a pálya szélén.
Calais!
Majdnem ugráltam az ülésen. Mindenhol forgolódó kamionok, az út szélén ácsorognak, lassan csorognak a betonon, majd a következő amit megpillantottam, egy légpárnás hajó volt, amely akkor "mászott" ki a partra. A szám tátva maradt.
- Nézd! Légpárnás hajó! - kapirgáltam Apus felé.
- Nem azzal megyünk! - felelt közömbösen.
Most elnevettem magam. Ami nekem különlegesség volt, azt ő már többször is szemügyre vehette. Érthető volt, hogy nem hozta izgalomba.
Egyszer csak ott álltunk a több emeletes komp előtt. P & O... olvasom a nevet. Lassan araszolunk be a kitátott torokba, azaz a bejáraton. Elnyel a sötétség. Odabent motorzúgás, kiabálások, lassan araszoló kamionok, buszok, közöttük futkározó, integető emberek. Füst, zaj, félhomály. Na, ezeknek sem irigylem a munkáját!
A fülkéből ki kell szállnunk. Telefont, útlevelet, pénzt magukhoz vesszük,( kaptunk tanácsokat) fülke bezár és irány a lift középen. Amikor kinyílik az ajtaja, hirtelen nem kapok levegőt. Alig merek kilépni a süppedős szőnyegre, de a tömeg a hátam mögött kilök! Ők valahogy nincsenek megilletődve. :) Na ja, már többször megtették ezt az utat! Mindenki siet az étterembe, én meg a korláthoz. Nekem látnom kell, ahogy ez a monstrum elindul! Apusom kicsit bánatosan nézett az étterem felé, de nem hagyott magamra.
Befejeződött a beszállás és egy hosszú tülkölés után elindultunk. Érezni lehetett, ahogy a hatalmas motorok beindultak. A finom, diszkrét remegés végigkísérte az egész utat.
Álltam a korlátnál és néztem a hatalmas jármű farokvizét.
Annyira néztem, hogy egyszer csak azt vettem észre hogy megálltunk. Mint kiderült Dover- ban köd volt, de akkora, hogy a hírek szerint a kompok sem tudnak beállni. Kétségbe estem!
- Nekem látnom kell azokat a híres doveri fehér sziklákat! - néztem kétségbeesetten a páromra.
- Majd veszünk képeslapot. - felelt és nem izgatta magát a köd miatt.
Feltoltam az orromat! Egyszer jövök Angliába és tessék!
Nemsokára a köd ritkult annyira, hogy a kompunk lassan bearaszolt a kikötőbe. Tőlünk nem messze egy radartorony teteje tűnt fel a tejfehérségből.
- Odanézz Otti! Ott egy hajó teteje! - mutattam lelkesen a páromnak.
Ő még érdekesebbet mutatott.
- A széle meg itt van mellettünk!
A hajónktól talán nyolc- tíz méterre ott volt a másik komp palánkja. Kisebb lehetett mint a miénk, mert leláttunk a fedélzetére. Nem mondom, egy kicsit leizzadtam! Most is azt mondom, minden tiszteletem azoké a hajósoké!
Lelifteztünk a kamionunkhoz, beszálltunk és vártunk, hogy leindulhassunk a hajóról. Ahogy elhagytuk a hajótestet, olyant láttam, amit még életemben soha, és tudom, hogy nem is fogok. A köd megült a vízen. A rakparton viszont nem volt köd! Olyan élesen vált el a kettő, mintha valaki pengével vágta volna el. Lassan egy magas fülkében ülő fiatal nő mellé értünk. Barátságosan rám mosolygott, majd üdvözölt Angliában. Az útlevéllel együtt a kezünkbe nyomott egy kartonlapot is.
Hat nyelven volt rányomtatva, köztük magyarul is, hogy aki Angliába illegálisan csempész be valakit, 2000 font pénzbüntetést köteles fizetni, valamint kitiltják a Királyságból!

A cikket írta: Babenko

2 szavazat

Hozzászólások

Megjegyzés:

fordított időrendi sorrend

Hűha...Kezd komollyá válni...
Jól tetted, hogy nem az étterem felé vetted az utad, terített asztalt látni bármikor lehet...
Mitől menekültettek meg? Itt már nem nézték a rakományt? Vagy nagyon nem értem.
Ha nem szedik le az albánokat és esetleg nem fedezik fel őket Doverig, embereket csempésztünk volna Angliába. És az nem mentség, hogy nem tudunk róluk. Sajnos volt már aki nem vette észre őket.

megtekintés Válasz erre: Babenko

Nahát!

megtekintés Válasz erre: Laura

Sajnos a mai napig sok a balhé miattuk. Gondolom, te is láttad, hogy a Csalagút bejáratánál is állandóan rendőrök vannak, mert megbontják a kerítést és a vonatok alatt próbálnak meg bejutni az országba. A kamionoknál meg mondom embercsempészetnek veszik.

megtekintés Válasz erre: Babenko

...., mert én csak a Csalagútra koncentrálok.. :)
Azt tudom hol van, és merre és miért, de ezt most hallom először. Mármint az embercsempészetet.
Van egy kamionos ismerősöm, majd jól kikérdezem, ha legközelebb jön. Hátha jár arra felé is!

megtekintés Válasz erre: Laura

...., mert én csak a Csalagútra koncentrálok.. :)

Hát kérdezd meg. Eléggé rizikós ez a dolog, volt aki a tükörből fedezte fel a ponyva szélén integető embert. Amikor megállt, szétfutottak mint a bogarak. :)