újabb események régebbi események további események
21:08
Tündér új bejegyzést írt a naplójába
11:33
Arnold91 módosította a naplóbejegyzését
11:26
Arnold91 új bejegyzést írt a naplójába
11:16
Tündér új bejegyzést írt a naplójába

Így tanultak mások 2

Látogatók száma: 26

Egy 28 éves elvált férfival készített interjú alapján...

Alanyunk 28 éves elvált férfi. Gyermeke nincs. Eddigi élete folyamán lakott egy Pest megyei faluban 2 évet, azután 6 évet Németországban egy faluban és egy városban is, utána visszaköltöztek szüleivel együtt Magyarországra egy tanyára, azután egy községbe, végül a fővárosba jött lakni és dolgozni, jelenleg is itt él. Épület karbantartó munkát végez: festés, ablakmosás és a többi ezekhez kapcsolódó munka, amit egy épületnél el kell végezni. Időbeosztása nem megszabott, ami néha jó, de leginkább hátráltató tényező, hiszen emellett nemigen tud tervezni.
Az általános iskolát egy községben végezte, azután elkezdett egy gazdasági középiskolát, amit két évig csinált, leginkább édesanyja unszolására, de egy idő után úgy érezte, hogy az elvárások meghaladják tudását és abba hagyta az iskolát, helyette elment szakmunkásképzőbe, amit ezek után könnyedén elvégzett. Itt szobafestőnek tanult, az iskola elvégzése után rögtön a szakmájában helyezkedett el, ebben dolgozott 6 évet, közben volt katona. Ezután kezdett el karbantartóként dolgozni. Az iskolában tanultakat minimálisan tudja hasznosítani, inkább azokat a tapasztalatokat, amiket a munkahelyeken szerzett a gyakorlatban.
Édesanyja közgazdasági érettségivel rendelkezik. Sokáig adminisztrátorként dolgozott, azután amikor kiköltöztek Németo-ba, akkor szakácsnőként helyezkedett el, később már itthon üzletkötőként dolgozott, de volt ingatlanközvetítő és pedikűrös is, jelenleg pedig nyugdíjas.
Édesapja esztergályos végzettségű, több helyen dolgozott és nem mindig a szakmájában.
Sajnos családjuk nem volt sokáig együtt, mert szülei alanyunk 6 éves korában elváltak. Ő édesanyjával maradt, aki munka mellett is sokat segített fiának a tanulásban. Kikérdezte a leckét, együtt írták a házi feladatokat stb. Amikor sokáig kellett dolgoznia, akkor alanyunknak nővére segített. Anyja próbálta fiát pozitív irányba befolyásolni, például az Ő javaslata volt a fentebb már említett gazdasági középiskola, ami sajnos édesanyja erős unszolására sem lett befejezve. A szakmunkásképző, pedig alanyunk saját ötlete volt.
Alanyunk magát a tanulást sohasem szerette igazán, lusta volt és nem is volt kedve hozzá, de tetszett neki az iskolában az osztályközösség, ennél fogva a kirándulások és a hülyéskedések jó hangulatban teltek.
Nehéz volt számára az általános iskola azon szakasza, amikor költözés miatt iskolát kellett váltania, mert amit az egyik helyen megtanult, azt a másikon nem fogadták el, így sok mindent kellett bepótolnia.
Amikor tanult, akkor általában hangos olvasással tette, átlagosan háromszor olvasta el az anyagot, majd felmondta anyjának vagy nővérének.
Gondot a kémia és a matematika okozott neki, ezeket egyáltalán nem szerette és nem is nagyon tudta megtanulni. A matematikának mindig csak az elejét értette, de egy idő után mindig elvesztette a fonalat.
Jelenleg nem tanul, mert nincsenek meg az anyagi feltételei és az életében elég mély nyomot hagyott a saját válása is, ettől a kedve is igen megcsappant a tanulás iránt. De, ha sikerül rendezni a körülményeit, akkor tervezi a tanulás folytatását, szeretne leérettségizni és később még szívesen végezne valami tanfolyamot, ahol újabb szakmához juthat.
Szerinte a felnőttek tudnak tanulni, legfeljebb azért vannak némi hátrányban, mert az agyuk sokkal több mindenen jár, mint fiatalabb társaiké. Felfogásbeli különbség szerinte nincs, mindössze a koncentrációt zavarja a felnőtteknél az általában felelősségteljesebb élet.
Alanyunk érdeklődési körei: informatika, külföld – szeretne visszamenni Németországba, ha adódik lehetősége és ott le is telepedne – érdekli még a technikai fejlődés és a művészetek, ezen belül legfőképpen a festészet.
Leendő gyermekeivel kapcsolatos elképzelése, hogy megpróbálja Őket felkészíteni az életre, megfelelő értékrendet kialakítani és utána a belátásukra bízza, hogy ebből menyit fogadnak el és hasznosítanak. Tanulásban a tőle telhető legtöbb segítséget meg akarja adni, de befolyásolni nem szeretné Őket, csak tanácsokkal ellátni.

A cikket írta: Monchery

3 szavazat

Hozzászólások

Megjegyzés:

fordított időrendi sorrend

Tanulni mindig kell....
ám van értéke a tanulásnak?
jó dolog, mert nekem is sok mindent adott, de elvesztette mind az erkölcsi, mind pedig az anyagi értékét a TUDÁS
nagyon tetszett a történeted,mert kerek, mert magyarázatot is adott-adtál
:)
Feleségek.hu csevegő

Online felhasználók:

Privát csevegő béta

Csevegő partnerek: